FC Jazz ja Pallo-Iirot yhdistävät osaamistaan

21.9.2010

Pallo-Iirot ja FC Jazz aloittavat seurojen välisen yhteistyön ja perustavat yhdessä JazzIirot-akatemian. Akatemia kattaa talenttipelaajat E10 ikäluokasta aina A-junioreihin asti. Tavoitteena on luoda satakuntalainen futaajan polku huipulle asti.

Satakuntalainen jalkapallo elää tiistaina 21.9.2010 historiallisia hetkiä.

FC Jazz Porista ja Pallo-Iirot Raumalta allekirjoittivat yhteistyösopimuksen, jonka tärkeimpänä tavoitteena on uusien satakuntalaisten huippujalkapalloilijoiden kasvattaminen.

Seurojen välistä junioriyhteistyötä käsittelevä puitesopimus on ainutlaatuinen satakuntalaisessa jalkapallossa.

Seurat perustivat yhdessä JazzIirot -akatemian, jonka piiriin kuuluu molempien seurojen talenttipelaajat E10 ikäluokasta aina A-nuoriin asti.

Käytännön tasolla JazzIirot- akatemia osallistuu A- B-ikäluokissa yhteisellä joukkueella Suomen Palloliiton Talenttiakatemia-sarjaan.

Junioriaktemian (C-, D- ja E-nuoret) JazzIirot -akatemian joukkueet hakeutuvat koviin kansallisiin ja kansainvälisiin turnauksiin. Haastavien pelien lisäksi kunkin ikäluokan talenttipelaajille järjestetään yhteisiä harjoituksia, leirityksiä ja tutustumismatkoja eurooppalaisiin seuroihin.

Akatemia-joukkueiden valmennustiimit muodostuvat Pallo-Iirojen ja FC Jazzin ikäluokka-valmentajista. Yksi yhteistyön tärkeä tavoite onkin valmennustietouden jakaminen ja yhteisten koulutustilaisuuksien järjestäminen. Lisäksi seurat jakavat tietotaitoa ja kokemuksia myös hallinnon tasolla.

JazzIirot -akatemiaan kutsutaan mukaan myös Satakunnan muut jalkapalloseurat. Akatemiaan sitoutuvien satelliittiseurojen talenttipelaajat pääsevät mukaan JazzIirot -akatemian peli- ja harjoitustoimintaan. Lisäksi seurojen valmentajat saavat samat koulutusmahdollisuudet kuin Pallo-Iirojen ja FC Jazzin valmentajat.