Iiroille tappio Maskussa

14.7.2013

Maskun Palloseura oli perjantai-illan mittelössä raumalaisia parempi lukemin 3-0(1-0).

Raumalaismiehistö koki takaiskun heti alkulämmittelyssä, kun Jussi-Pekka Savolaisen reisi ei kestänyt pelaamista. Pikahälytyksen J-P:n tilalle avaukseen sai Niklas Kuusio.

Ennakossa mainittu pallovarmuus oli perjantaina ratkaisevassa osassa. Iirojen pallollinen peli varsinkin ensimmäisellä jaksolla oli heikkoa ja syöttöhassien täyteinen. Maskun tekeminen oli luokkaa parempaa ja pallo liikkui nopeammin ja kovemmalla prosentilla omille.

Iirot sai pari puolittaista paikkaa ensimmäisellä puoliajalla, mutta ainoan maalin iski Maskun Thomas Kaplas. Puoliajalle siis kotijoukkueen 1-0 -johdossa.

Iiroilta vahva vartti toisen jakson alkuun

Pallo-Iirot tuli tauolta selvästi paremmalla ilmeellä ja saikin oman etsikkoaikansa. Sitä ei kuitenkaan pystytty hyödyntämään ja maalisarake säilyi nollissa. Noin tunnin jälkeen Masku sai jälleen otetta peliinsä ja vieraiden orastava takaa-ajo hiipui väsymisen myötä. Isolla kentällä harhasyötöt ja pallonmenetykset alkoivat tehdä tehtävänsä ja ottelun lopussa kotijoukkue pääsi iskemään vielä kahdesti.

Ensin Toni Järvinen niittasi pallon vaparista yläkulmaan ja lisäajalla Jesse Hämäläinen iski vastahyökkäyksestä loppulukemiksi 3-0.

Hyvän TPV-pelin esitys oli muisto enää ja joukkue ei pystynyt tarjoamaan 40-päiselle kannattajaporukalle sitä kiitosta, jonka se olisi ansainnut. Seuraava tilaisuus kilven kiillotukseen on torstaina, jolloin Iirot matkaa Kristiinankaupunkii Sportingin vieraaksi.