Pallo-Iirot Madridissa

16.4.2010

Iirojen –98-poikajunnut kävivät Madridissa testaamassa tasoaan paikallisia sekä muita eurooppalaisia joukkueita vastaan. Joukkueen valmistautumista on seurattu Uuden Rauman sekä Pallo-Iirojen sivuilla. Tässä juttusarjan viimeinen osa.

Matkaan lähdettäessä joukke asetti kolme tavoitetta

1. lisätään rakkautta lajiin ja kaikki pelaavat

2. tutustutaan Madridiin ja Espanjaan

3. tehdään yksi maali.

Kaikki tavoitteet täyttyivät kirkaasti. Seuraavassa joukkueen matkaraportti päivä päivältä.

Menomatka ja ensimmäinen päivä

Menomatka sujui muitta mutkitta ja meitä oli bussi vastassa lentokentällä. Pääsimme iltapimeällä hotelliin ja menimme yöpuulle. Aamulla söimme yhteisen aamupalan, jonka jälkeen koko joukko hyppäsi paikallisbussiin kohti Alcala De Henaresin keskustaa. Alcala on Tampereen kokoinen "pikkukaupunki" Madridin vieressä. Cervantes syntyi ja kirjoitti "Taistelun tuulimyllyjä vastaan" siellä. Tutustuimme paikalliseen Unescon suojelukohteeseen eli wanhaan osaan, jossa pojat pelasivat futista kadulla paikallisten lasten kanssa ja mm. poliisiauto yritti pujotella välistä.  Illalla harjoittelimme kentällä, joka oli aivan hotellin vieressä, olosuhteet ovat mitä parhaat futikselle: hotelli, kentät, joki ja vuoret...

Toinen päivä

Maanantaiaamuna paikalliset Enrique ja Dani pitivät pojille harjoitukset. Lounaan jälkeen pyhiinvaelsimme Real Madridin kotistadionille Santiago Bernabeulle. Siellä menikin kivasti nelisen tuntia ihmetellen ja kierrellen.Illalla pojat kikkailivat viereisellä kentällä vielä useamman tunnin ajan.

Kolmas päivä

Tiistaina pidimme omat harjoitukset aamulla ja lounaan jälkeen suuntasimme Madridin eläintarhaan. Siellä meni mukavasti viitisen tuntia kaikenkarvaisten eläinten seurassa. Valkoinen tiikeri, sarvikuonot, kirahvit, norsut, gorilla, iso hai ja kaikki muu suuri olivat poikien mieleen... puhumattakaan lähiserkuista siis simpansseista ja paviaaneista...

Neljäs päivä

Keskiviikkona Enrique ja Dani pitivät taas treenit, söimme lounaan ja suuntasimmeMadridin keskustaan, jossa kävimme maankuulussa Tapas baarissa, futisfanikaupassa ja totta kai loikoilimme Plaza Mayorilla mukavan tovin...

Viides päivä – Ensimmäinen pelipäivä

Pelit lähenevät ja sykettä on ilmassa, kun muut joukkueet majoittuvat kanssamme samaan hotelliin.Torstaina pelasimme neljä peliä: voitimme kaksi saksalaista joukkuetta numeroin 2-0ja 1-0, pelasimme tasan espanjalaisen joukkueen kanssa 0-0 ja sitten hävisimme itävaltalaiselle 0-3... tavoite eli yksi maali saavutettiin heti ensimmäisenä päivänä.

Kuudes päivä – Toinen pelipäivä

Perjantai, toinen pelipäivä, kolme peliä ja kolme niukkaa tappiota 0-1, 1-2 ja 1-3 kaikki espanjalaisia joukkueita. Teimme taas kaksi maalia.Samana iltana meidän ja FC Barcelonan pojat näyttävät kikkoja toisilleen hotellin sisäpihalla, fiilis on upea... huomenna kohtaamme samat pojat kentällä.

Seitsemäs päivä – Kolmas pelipäivä

Häviämme lauantain ensimmäisen pelin Placensialle 1-4. Pojat jännittivät Barcan kohtaamista, peli oli heti tämän pelin jälkeen... Matkan kohokohta on käsillä, joukkueet marssivat jonossa vieretysten kentälle ja levittyvät avoriviin kansainväliseen tyyliin, jonka jälkeen avauksen pelaajat kättelevät toisensa... alussa pari Iirojen poikaa pistää siinä missä Barcan Bojat, mutta pelin edetessä Barca siirtää palloa kahdella kosketuksella, vauhdissa haltuun ja syöttö, yksinkertaista ja tehokasta, peli päättyy 0-7. Nyt se on koettu. Pikku Barca pelaa kuin Iso Barca. Kaikki Barcan pojat ovat taitavia ja nopeita.

Hienoa turnauksessa oli että kaikissa peleissä torvet soivat ja liput liehuvat. Molemmat joukkueet saivat aina aplodit pelin jälkeen.

Tämä matka oli jalkapallojuhlaa parhaimmillaan !