Pallo-Iirot sopimukseen Wongin ja Kukkasen kanssa

2.4.2010

Howard Wong (kuva: www.hartfordhawks.com)

Pallo-Iirot on sopinut ensi tulevan kauden kattavat sopimukset kahden try-out pelaajansa kanssa. Jamaikalainen Howard Wong sekä Seinäjoelta Raumalle opiskelujen perässä tullut Ville Kukkanen palkittiin try-out näyttöjen perusteella sopimuksella.

Liberialaiselle Andreas Blamolle sekä Seinäjoelta saapuneelle Jere Jääskeläiselle seura ei tarjoa sopimusta ja he ovat vapaita etsimään uutta joukkuetta.

Vuonna 1985 syntynyt keskikenttäpelaaja Howard Wong on Jamaikan kansalainen. Hän on pelannut Yhdysvalloissa vuodesta 2005 ja on pelannut keskikentän lisäksi myös hyökkääjänä. Howard on kuulunut Jamaikan alle 17-vuotiaiden sekä alle 20-vuotiaiden maajoukkueeseen. U-20 maajoukkueessa hänellä on yli 20 ottelua vyöllään. Parhaiten hän viihtyy laiturin tontilla.

Vuonna 1988 syntynyt Ville Kukkanen pelasi ennen Pallo-Iiroihin saapumista Seinäjoen jalkapallokerhon riveissa Kakkosen C-lohkossa.

Pallo-Iirojen valmentaja Pasi Lehtonen kommentoi uusia pelaajia seuraavasti:

- Howard on täsmähankinta joka on osoittanut harjoituksissa ja otteluissa, että on erittäin taitava pallollisena. Hän on myös hyvä 1 vastaan 1 tilanteissa ja nopeus on myös yksi hänen vahvuuksista. Ville puolestaan opiskelee SAMK:ssa ja hän tulee mukaan joukkueen rinkiin kilpailemaan pelipaikasta keskikentän pohjalla, tuoden näinollen lisää kilpailua ja leveyttä sille paikalle. Villen vahvuuksia on kova laukaus sekä kovuus kaksinkamppailuissa.