Iiro Aalto palaa Pallo-Iiroihin

29.1.2010

Pallo-Iirot vahvistaa joukkuettaan viime kaudella Turun Palloseuraa edustaneella Iiro Aallolla. 32-vuotias Aalto on pelannut urallaan 200 Veikkausliiga ottelua ja on edustanut niissä Valkeakosken Hakaa, Helsingin Jalkapalloklubia, Tampere Unitedia sekä Turun Palloseuraa. Aalto oli myös mukana Roy Hodgsonin vuoden 2008 EM-karsintojen maajoukkueryhmässä.

Eniten Veikkausliigaotteluita ilman maalia pelannut Iiro valoittaa paluutaan iiroihin seuraavasti:

-Kauden 2009 ja 9 vuoden ammattijalkapalloilija urani jälkeen halusin yhdistää opiskelut,futiksen ja työn. Pallo-Iirot tarjosi minulle tällaista kokonaispakettia. Tarjouksia oli myös liigasta sekä ykkösestä, mutta katsoin että iirojen tarjous on kaikintavoin paras tämän ikäiselle pelaajalle. Suuri tekijä tietysti iirojen koutsilla Pasi Lehtosella, jonka tunnen pitkän ajan takaa sekä kiinnostus pelata vielä Raumalla,kasvattijengissä.

Valmentaja Pasi Lehtonen odottaa Aallon tuovan kokemusta ja ammattimaista asennetta joukkueeseen.

–Hän tulee olemaan esimerkkinä meidän meidän nuorille pelaajille, jotka haluavat liigapelaajiksi. Nyt nuoret myös näkevät mitä ominaisuuksia vaaditaan jos liigaan haluaa. Odotan Iirolta myös johtajuutta ja kokemusta kentälle. Iippa on hyvä kahdensuunnan pelaaja joka tuo pelillisesti uuden vaihtoehdon joukkueen hyökkäysten rakenteluun ja pelin avaamiseen.

Pallo-Iirojen sopimus Aallon kanssa on yksivuotinen.