Pallo-Iirot kehittämään tyttöjalkapalloa

26.1.2010

Pallo-Iirot on valittu mukaan yhtenä seurana Palloliiton tyttöjalkapallon seurakehityshankkeeseen vuodelle 2010. Seuramme tulee saamaan tukea ja koulutusta oman hankkeen suunnitteluun sekä materiaaleja ja välineitä uuden toiminnan käynnistämiseen.

Tyttöfutiksen seurakehityshankkeissa on ollut mukana vuosina 2008-2009 yhteensä 48 seuraa. Hankkeet ovat keskittyneet etenkin 6-9-vuotiaden tyttöjen jalkapallotoiminnan käynnistämiseen. Muita tavoitteita hankkeissa on ollut uusien (nais-)toimijoiden rekrytointi, naisten harrastejalkapallon käynnistäminen, koulu- ja päiväkotitapahtumat, seuratoimijoiden koulutus sekä viestinnän kehittäminen. Hankkeista on saatu todella hienoja tuloksia. 6-9-vuotiaiden tyttöjen pelipassipelaajien määrä on kasvanut vuodessa 17%. Seurat ovat myös saaneet mukaan runsaasti uusia seuratoimijoita.

Piirit valitsivat uudet, vuoden 2010, hankeseurat tammikuussa. Tärkeimpiä valintakriteerejä olivat seuran potentiaali 6-9-vuotiaiden tyttöjen toiminnan käynnistämiseen/kehittämiseen sekä seurajohdon ja hankevastaavien sitoutuminen hanketoimintaan. Hankeseurat tulevat saamaan  tukea ja koulutusta oman hankkeen suunnitteluun sekä materiaaleja ja välineitä  uuden toiminnan käynnistämiseen. Satakunnan piiristä mukaan valittiin Pallo-Iirot.