Kaija Savunen suorittanut johtamisen erikoisammattitutkinnon

22.10.2009

Suomen Palloliitto ja Suomen Urheiluopiston Johtoinstituutti järjestivät yhteistyössä päätoimisille jalkapallotoimijoille Jalkapallojohtamisen Erikoisammattitutkintoon johtavan kaksivuotisen koulutuksen (JET). Pallo-Iiroista tutkinnon suoritti toiminnanjohtaja Kaija Savunen. Kaija osallistui toiselle vuosikurssille ja suoritti tutkintonsa viime ja tämän vuoden aikana.

Ensimmäinen Suomen Palloliiton JET-kurssi käynnistyi tammikuussa 2007 ja se päättyi lokakuussa 2008. SPL JET I -kurssi suunnattiin Palloliiton johtoryhmälle ja piirijohtajille. Koulutuksen aikana vahvistetaan osallistujien henkilökohtaista johtamisosaamista ja rakennettiin päätoimisille seurajohtajille suunnattavaa Johtamisen Erikoisammattitutkintoon johtavaa koulutuskokonaisuutta, joka otettiin käyttöön syyskuussa 2008 käynnistyneellä SPL JET II -koulutuksessa.

Suomen Palloliiton JET -koulutus on suunnattu seurojen päätoimisille johtavassa asemassa oleville henkilöille. Koulutus on monimuoto-opetusta ja se koostuu 7-8 lähiopetusjaksosta, jotka toteutetaan Suomen Urheiluopistolla, Vierumäellä. SPL JET II -kurssi käynnistyi starttipäivällä toukokuussa 2008 ja päättyi lokakuussa järjestettyyn näyttöjaksoon 2009.

Kaksivuotinen tutkinto käsitti seuraavat osa-alueet:

Vuoden 2008 jaksot:
Orientaatiopäivä
I  Strateginen osaaminen
II Strateginen suunnittelu ja muutoksen johtaminen
III Johtajuus ja itsetuntemus
Vuoden 2009 jaksot:
IV Johtamisen ja vuorovaikutustilanteiden kehittäminen
V Johtamisviestintä
VI Sidosryhmäjohtaminen ja viestinnän johtaminen
VII Johtajuus ja talousjohtajana toimiminen
VIII Kehittämishankkeen raportointi ja näytön arviointi

Jaksojen välillä kurssilaiset suorittivat omaan työhönsä ja osaamiseensa liittyviä oppimistehtäviä, jotka olivat osa tutkinnon suorittamista.

Näyttötyönä Kaija tutki P-Iirojen toimintakeskus Hakrilan kehittämistä.

Kokonaisuudessaan järjestyksessä toisen JET:n suorittivat:

Auvinen Tero SPL SPL
Auvinen Riku TW Krotus
Haara Taneli Uusimaa SPL Uusimaa
Jaronen Teemu Helsinki PK-35
Juhola Markus JPY
Kekkonen Karri Tampere FC Haka
Koskinen Jarkko Uusimaa FC Reipas
Lötjönen Timo Helsinki Valtti
Marttinen Kalle SPL SPL
Puronaho Petri Tampere HJS
Rantanen Ilkka Helsinki Helsinki Cup
Savunen Kaija Satakunta Pallo-Iirot

Pallo-Iirot onnittelee kaikkia tutkinnon suorittaneita!