Iiroille kolmas kotivoitto putkeen

Antunez viimeistelee avausmaalia
Kimmo nurin, ei pilkkua
Raukko ja 2-0

Iirojen miesten edustusjoukkue kaatoi kolmannessa peräkkäisessä kotiottelussa Närpiön Kraftin lukemin 2-0 ja samalla tukevoitti asemiaan Kakkosen B-lohkon keskikastissa. Voitolla Iirot nousi seitsemänneksi.

P-Iirot - Kraft 2-0 (0-0)
Antunez 48'
Raukko 56'

Yleisöä: 376

Ottelun ensimmäinen puoliaika oli vieraiden taisteluvoitto. Närpiöläiset sumputtivat pelin täysin ja itse huitelivat pitkää palloa Iirojen päähän. Muutamaan otteeseen vieraiden hyökkääjät saivat sekoitettua Iirojen puolustuslinjaa juoksuillaan mutta vaarallisia tilanteita he eivät saaneet aikaan. Sama vika vaivasi tosin Iirojenkin hyökkäyksiä ensimmäisellä puoliajalla. Puoliajan parhaiksi paikoiksi laskettanee Lulu Marchiksen ja Oscar Nyholmin kaukolaukaukset reilusta paristakymmenestä metristä. Molemmat kudit menivät vajaan metrin yli maalin.

Toiselle puoliajalle Veijo Wahlsten marssitti kauden parasta peliään esittäneen Iirot-joukkueen. Keltapaidat sai vyörytettyä tilanteita toisensa perään vieraiden päähän. Ensimmäisen kerran pallo toimitettiin närpiöläisten pömpeliin jo 48. minuutin kohdalla kun Daniel Antunez viimeisteli kauden kolmannen maalinsa, kolmannessa ottelussaan. Danielin maali oli hieno yksilösuoritus, jossa hän purjehti Kimmo Hörkön vapauttavasta syötöstä yksin Kraftin puolustuksen läpi, vei maalivahdin pystökaffelle ja sijoitti pallon varmasti tyhjän maalin yläkylmaan.

Vajaa viisi minuuttia maalin jälkeen olisi voitu Iiroille antaa pilkku kun Hörkkö kaadettiin närpiöläismaalivahdin toimesta boksissa aika selkeästi. Ilmeisesti tuomari mietiskeli vielä Kimmon karkaamista yksiläpiajoon, joka oli paitsion rajamailla ja jätti pilkun viheltämättä. Tätä ei kauaa raumalaisten leirissä murehdittu kun seuraavaa maalipaikkaa jo viriteltiin. Toisen peräkkäisen kulman jälkitilanteessa pallo ajautui Jani Raukolle joka sijoitti pallon kylmänviileästi ohi kassarin ja pääsi tulettamaan Iirojen 2-0 johtomaalia. Hyvistä paikoista huolimatta loppulukemat kirjattiin Iiroille 2-0.

Närpiön uusi valmentaja ei tappiosta huolimatta luovuttanut taistelua sarjapaikasta: Meillä ei ole itseluottamus parhaimmillaan tällä hetkellä ja pari nopeaa maalia toisella puoliajalla teki meille pelin vaikeaksi. Meillä on vielä kolme peliä joista on napattava tarvittavat pisteet.

Iirojen valmentaja Veijo Wahlsten oli jälleen erittäin tyytyväinen omiensa esityksiin: Jos täti olisi setä niin taistelisimme tällä hetkellä Espoon kanssa. Pienestä kaikki on kiinni, mutta jos olisimme koko kauden pelannut kuten nyt olemme niin pelaisimme sarjan aivan toisessa päässä. Tänään meiltä onnistui jälleen koko joukkue. Vaikea sieltä on yksittäisiä pelaajia nostaa esiin. Daniel ja Jani ovat olleet loistavia näissä kolmessa pelissä. Daniel teki kolmannen maalinsa tänään. Hän lupasi tehdä tänään kaksi, mutta pelin jälkeen sanoi että siirsi sen toisen seuraavaan peliin. Maalissa Matt Glaeseriin olen todella tyytyväinen. Hän on voittava maalivahti ja on löytänyt otteisiinsa tarvittavan tasaisuuden.

Iiroilla on vielä jäljellä kolme peliä tämän kauden Kakkosta. Tämän hetken sijoitus on siis seitsemäs ja hajurakoa tippumisviivaan on tällä hetkellä kuusi pistettä. Ensi viikon sunnuntaina joukkue matkustaa Saloon SalPan vieraaksi. Perjantaina 2.10. vastassa on kauden viimeisessä kotiottelussa KaaPo ja viimeinen ottelu on vierasottelu Tammisaaressa, jossa vastassa on EIF.

Pallo-Iirot tänään:

23 Glaeser Matt