Iiroille ansaittu kotivoitto

6.9.2009

P-Iirot hallitsi Äijänsuon keinovalaistuksessa pelattua ajoittain kuumaakin ottelua ja täysi pistepotti jäi Raumalle uuden tulokkaan Daniel Antunezin maalilla.

Pallo-Iirot - LoPa 1-0 (0-0)
Antunez 67'

Yleisöä: 416

Ottelun alku näytti lohjalaisille viitteitä siitä mitä tuleman pitää. Kolmen minuutin kohdalla tuore jenkkivahvistus Daniel Antunez pelattiin ensimmäiseen maalipaikkaan kun hänet pelattiin nokikkain vieraiden maalivahdin kanssa. Vastustajan onneksi pallo kuitenkin pomppasi kentästä epäluonnollisesti ja tilanne kuivui siihen. Pelin jälkeen Daniel myönsi oudoksuneen kenttää: Ensimmäisessä tilanteessa pallo otti oudon pompun enkä osannut ennakoida sitä yhtään joten en saanut palloa mukaan. Olen tottunut pelaamaan luonnonnurmella ja tekonurmella pelaamisesta on pitkä aika. Ajan myötä totun varmasti paremmin alustaan.

Antunezin paikka ei ollut Iirojen ainut ensimmäisellä puoliajalla. Toiselle paluumuuttajalle Jani Raukolle tarjoiltiin maalipaikkaa muutamaankin otteeseen. Ensin Matt Glaeser löysi Kimmo Hörkön pitkällä avauksella. Kimmo keskitti pallon maalille Danielille joka puolestaan tiputti pelivälineen Raukolle, Janin veto livahti muutaman sentin ohi maalin vasemmasta alakulmasta. Jo seuraavassa hyökkäyksessä Raukko löysi itsensä jälleen nokikkain maalivahdin kanssa. Hänen vetonsa kuitenkin epäonnistui eikä nolla rikkoontunut. Raukon kolmas maalipaikka tuli viitisen minuuttia ennen puoliaikaa kun hänelle pelattiin keskityspallo maalinedustalle. Miehen venytys ei kuitenkaan riittänyt ja ohjaus pomppasi ylärimaan.

53 minuutin pelin jälkeen Antunez karkasi lohjalaispuolustajilta yksin läpi ja tsippasi pallon ohi maaliltaan ulosrynnänneen Mikko Kuiron, pallo vieri raumalaisyleisön kannalta tuskallisen hitaasti kohti maalia ja lohjalaispakki ehti viime hetkellä putsaamaan pallon maaliviivalta väljemmille vesille.

Viitisen minuuttia myöhemmin lohjalaiset saivat ottelun yhden vaarallisimmista paikoista Iirojen päähän kun Daut Kuqi kokeili yllättävästi kaukolaukausta yli 20 metristä. Matt Glaeser kuitenkin sai torjuttua vedon yläkulmasta kulmaksi. Matt pelasi muutenkin hyvän ottelun ja venyi muutamaan otteeseen "game savereihin", tämän lisäksi hän ajoitti ulostulonsa hyvin läpi matsin.

66 pelatun minuutin jälkeen Pasi Lehtonen vapautti pystysyötöllä Daniel Antunezin joka vei ensin pystökaffelle lohjalaispakin, ratkaisu maalivahdin ohittamiseksi oli lähes toisinto aiemmasta läpiajosta. Sillä erolla että tsipissä oli tällä kertaa enemmän voimaa ja pallo päätyi verkonperukoille. Daniel kommentoi ottaneensa opiksi ensimmäisesta läpiajostaan: ensimmäisessä läpiajossa näin maalivahdin tulevan ulos maaliltaan, mutta arvioin vedon lujuuden väärin. Toiselle kerralle laitoin kunnolla voimaa palloon ja se riitti.

Maalin jälkeen vieraat saivat painettua peliä Iirojen päähän, mutta ylärimaa lähemmäs eivät vieraat virallisesti päässeet. Kerran pallo tosin saatiin toimitettua Iirojen maaliin. Tämäkin oman pelaajan toimesta, mutta kotiyleisön huojennukseksi avustavalla oli lippu jo ennen maalia pystyssä paitsion merkiksi.

Ottelun jälkeen Pallo-Iirojen valmentaja Veijo Wahlsten kommentoi ottelua seuraavasti: Helkkarin ylpeä olen joukkueesta! Kauden hyvän alun jälkeen taivas on ollut meille pilvinen. Vaikka vieraat painoi lopussa niin en sano että tulos olisi ollut oikeudenmukainen. Tämän voiton jäkeen Sinimustille ei varmasti tule helppoa vierailua ensi viikolla Raumalle.

Iirot tänään:

23 Glaeser Matt
13 Antunez Daniel
7 Hörkkö Kimmo
25 Koskinen Antti
5 Lehtonen Pasi
24 Marchis Andrei -> Urmson 89'
22 Marchis Vasile
9 Nyholm Oskar -> Rinne 70'
10 Raukko Jani
26 Raunio Roope -> Sundin 85'
3 Setänen Eetu