Otteluennakko: P-Iirot – FC Jazz-j 13.8. klo 18.30 Äijänsuolla

11.8.2009

Pallo-Iirot kohtaa torstain kotiottelussa pohjoisen paprikanpoimijat kun FC Jazz-j tuo ykkösjoukkueensa Äijänsuon hornankattilaan. Ottelu alkaa totuttuun tapaan klo 18.30.

Torstaina Äijänsuolle saapuva rakas vihollinen konkurssista toipunut FC Jazz-j on noussut vuosi ja sarjataso tahtia tähän mennessä. Veikkausliigasta tippumisen jälkeen vuonna 2005 joukkue tiputtautui Ykkösen sijasta suoraan Satakunnan viitosdivariin ja hakeutui samalla konkurssiin. Vuodesta 2006 lähtien joukkue on jatkanut taivaltaan puhtaalta pöydältä FC Jazz-j nimen alla. Joukkueessa pelaa raumalaisillekkin tuttuja kasvoja. Iiroja paprikapaidoista ovat edustaneet mm. Ville Ulanen, Jarkko Reinikka, Joao Gaetti, Miika Pertola sekä Ari Qvist. Joukkueiden ensimmäinen kohtaaminen päättyi porilaisten eduksi 2-1 Porin stadionilla Kai Sillanpään viimeminuutin maalilla. Ottelu oli tuolloin tyypillinen Iirojen matsi. Ottelu oli hallinnassa, mutta yksittäinen virhe ratkaisi pelin vastustajan eduksi.

Wahlsten tyytyväinen joukkueen ilmeeseen

Pallo-Iirot lähtee pelaamaan samalla tavalla kuin viimeisimpiin peleihin eli pelitavassa tingitään hieman omasta maatapitkin rakentelusta tarpeen tullen. Iirojen valmentaja Veijo Wahlsten lähtee otteluun tyytväisillä mielin: ”Meillä on hyvä vire päällä. Tämä on näkynyt joukkueen asenteessa ja treeneissäkin pelaajat vaativat toisiltaan enemmän ja enemmän. Fiilinki joukkueessa kertoo että tätä matsia lähdetään voittamaan ja paikallisottelun merkitys näkyy jätkissä. Toivotaan että ottelusta tulee katsojaystävällinen matsi.”

George Alaverdashvili debytoinee Iirojen paidassa

Iirojen akilleen kantapää on tällä kaudella ollut maalintekijän puute. Tähän ollaan haettu ratkaisua kartoittamalla pelaajia try-outien kautta. Jazzia vastaan kentällä saatetaan nähdä toinen tällä hetkellä try-outilla olevista hyökkääjistä, georgialainen George Alaverdashvili. George on 21-vuotias pelaaja, jonka kansainvälinen siirto (try-out) pyritään samaan läpi ennen torstaita jotta hän olisi edustuskelpoinen. Aiemmin George on pelannut sekä Georgian että Latvian pääsarjassa. Tällä kaudella hän tuli Oulun Palloseuraan, mutta Pyykölän lähdettyä seurasta ei hänelle enää ollut OPS:ssa tilaa ja hän on harjoitellut Kajaanin Hakan sekä AC Kajaanin mukana. Toista try-out hyökkääjää, 31-vuotiasta Edua pyritään testamaan Ilves pelissä. Molempien pelaajien jatkosta päätetään vasta try-out jakson päättyessä elokuun loppupuolella.

Iiroilla on hyvä draivi päällä ja joukkueella on alla kolmen tappiottoman ottelun putki. Viime sunnuntain ÅIFK-pelistäkin oltaisi voitu saada paremmalla viimeistelyllä täysi pistepotti kotiintuomisina. Iirot majailevat taulukossa tällä hetkellä sarjataulukossa yhdeksännellä sijalla, porilaiset ovat puolestaan viidentenä. Voitto torstaina nostaisi Pallo-Iirot kahden pisteen päähän porilaisista. Iirot pääsee otteluun ilman uusia loukkaantumisia ja kotiyleisölle mieluinen uutinen on myös että raumalaisyleisön lemmikki, toimistosta kentälle tilapäisesti paluun tehnyt, Pasi Lehtonen nähdään Iirojen paidassa torstaina.

Tervetuloa Äijänsuolle kannustamaan P-Iirot voittoon Satakunnan derbyssä torstaina klo 18.30!