Iirojen edustus tasuriin Närpiössä

29.6.2009

Närpiön Kraft johti kotiotteluaan jo 2-0 ennen kunnes Iirot syttyivät taistelemaan pisteistä. P-Iirojen maaleista vastasivat Kimmo Hörkkö sekä Veli-Pekka Nurmi.

Kraft - Pallo-Iirot 2-2 (0-0)
Bogesic 50' Hörkkö 74'
Granfors 65' Nurmi 84'

Loistokuntoisella Närpiön nurmella nähtiin taas melkoinen spektaakkeli. Kuuma hellepäivä teki ottelusta todella raskaan, mutta jokainen pelaaja jaksoi tehdä pyyteettömästi töitä loppuun  asti. Ottelun alku oli melko tasainen, parhaat paikat nähtiin Kraftin maalin edustalla. Lähimpänä maalia käytiin kun Kimmo läpiajonsa päätteeksi laukoi pienestä kulmasta takatolppaan. 25. minuutilla Matt teki virhearvioinnin ulostulossa ja joutui pelaamaan palloa kädellä 16 rajan ulkopuolella. Seurauksena suora punainen ja vapaapotku Kraftille pahasta paikasta.Joni Malka jouduttiin vetämään pois kentältä ja maalille vaihdettiin debytantti, B- ikäinen Jere Narkko. Ensimmäinen torjunta 2. divisioonassa oli mahtava. Vapaapotku tuli muurin ohi aivan alakulmaan, josta Jere heittäytymällä torjui pallon. Jatkossa jännitys näkyi otteissa lähinnä pallojen putoamisilla eteen, mutta kokonaisuutena Jereltä hyvä debyytti. Lopussa kaksi loistavaa torjuntaa, jotka olivat oleellisia lopputuloksen kannalta.

2. jakson alku oli Kraftin hallintaa. 59 minuutilla pääsi vastustajan hyökkääjä tekemään lähietäisyydeltä 1-0. 60 minuutilla tehtiin ensimmäinen vaihto; Oscar Nyholm tuli pois ja Aleksi Kanerva meni kentälle. 64 minuutilla Kraft siirtyi 2-0 johtoon kulman jälkitilanteesta. Vastustajalle jätettiin liikaa tilaa vitosen sisällä ja siitä maali. Tämän jälkeen tapahtui ottelussa totaalinen käänne. Ote siirtyi täysin meille. Pelaajat heräsivät todelliseen taisteluun ja paine pystyttiin pitämään lähes tauotta Kraftin kenttäpuoliskolla. Kimmo laukoi toisen kerran tolppaan, kun peliä oli käyty vajaa 70 minuuttia. Sitten 73 minuutilla Jeremy teki pitkän soolokuljetuksen , jonka päätteeksi hänet kaadettiin rankkarialueella. Seuranneen pilkun Kimmo laukoi vuorenvarmasti alakulmaan, 2-1. Ote jatkui tämän jälkeenkin ja paikkoja oli useita. Tasoitus tuli 84 minuutilla kun kulman jälkitilanteesta syntyneestä hässäkästä Vellu laukoi vaikeasta asennosta pallon maaliin, 2-2. Loppuun asti kestänyt taisteluhenki piti ja tuomisina Raumalle tasuripiste. Rehellisyyden nimissä on sanottava ettei  voittokaan kaukana ollut, joukkueen henki ja työmoraali oli korkealla ja pelillisestikin oli nyt näkyvissä lupauksia tulevaan. Positiivista oli se, että nyt uskallettiin pelata omaa peliä lyhyillä syötöillä maata pitkin vajaallakin. Palloa saatiin hyvin pelattua Jeremylle, joka oli vaarallinen ja innokas pakollisen tauon jälkeen. Kimmo ja Nico kärjessä pitivät vastustajan puolustuslinjan varpaillaan koko ajan.

Toinen positiivinen asia oli se, että maalintekopaikkoja saatiin luotua määrällisesti enemmän kuin kolmessa viime pelissä yhteensä. 90 minuutilla armottomasti raataneen Roope Raunion jalka kramppasi ja kentälle vaihdettiin Peetu Peltonen. Kokonaisuutena lupauksia herättävä esitys jokaiselta pelaajalta ja ennenkaikkea joukkueelta.

Pallo-Iirot Närpiössä:

23 Glaeser Matt
10 Barlow Jeremy
7 Hörkkö Kimmo
25 Koskinen Antti
5 Malka Joni-Petteri -> Jere Narkko 26'
15 Nurmi Veli-Pekka
9 Nyholm Oskar -> Aleksi Kanerva 61'
6 Ossok Yannick
8 Raunio Roope -> Peetu Peltonen 90'
21 Rinne Nico
17 Salminen Verneri

Käyttämättömät vaihtopelaajat:

22 Marchis Vasile
28 Patola Juho

Ottelun palkitut iirolaiset:

Parhaana palkittiin Jeremy ja yhden veikkauspisteen sai Kimmo.