Pallo-Iiroille kotivoitto ÅIFK:sta

Hylätty maali
Veijo ohjeistaa
Vapari ylärimaan

Pallo-Iirot kaatoi lämpimässä sunnuntai-illan ottelussaan ÅIFK:n lukemin 1-0. Ottelun ainokaisesta vastasi ensimmäisen kerran avauksessa loukkaantumisen jälkeen esiintynyt Nico Rinne.

Pallo-Iirot - ÅIFK 1-0 (0-0)
Rinne 60'

Yleisöä: 485

P-Iiroille maali ensimmäisellä puoliajalla

Äijänsuon stadionille saapui tämän kauden ennätysyleisö todistamaan Iirojen paluuta voittojen tielle. Ottelun alku oli Iirojen dominointia mutta maalipuita lähemmäs ei ensimmäisellä puoliajalla virallisesti päästy. Tolppaa kolisteli 18 minuutin kohdalla Vasile Marchis Aleksi Kanerva antamasta kulmasta. Lähes nollakulmasta puskettu pallo osui tolpan ulkoreunaan eikä maalilaulua päästy vielä töräyttämään ilmoille. Puolen tunnin kohdalla Veli-Pekka Nurmi hätisteli vuorostaan Geroge Khabau Nkumin vartioimaa maalia kaukolaukauksella. Veto ohittikin turkulaisvahdin, mutta Iirojen epäonneksi tärähti keskelle ylärimaa.

Ensimmäisen puoliajan ainoasta maalista vastasi Nico Rinne 43 minuutin kohdalla, mutta Nicon tuuletuksen päätti avustavan ilmaan sojottava lippu. ÅIFK:n ainoa maalipaikka ensimmäisellä puoliajalla oli vapaapotku noin 20 metristä, mutta senkin Matt Gleaser poimi varmasti alakulmasta. Puoliajan lopussa Iirot sai vielä painetta aikaan turkulaisten päähän, mutta kun olisi pitänyt ratkaista palloa siirreltiin kaverille.

Ja toisella...

Kuuluttamosta päästettiin maalilaulu vihdoin ilmoille 60 pelatun minuutin jälkeen kun Nico Rinne toimitti pallon maaliin. Tilanteessa ensin Eetu Setänen antoi pitkän pystysyötön Kimmo Hörkölle boksiin, jonka Kimmo tiputti rinnalla laitaan Antti Koskiselle. Antti heitti pallon ykkösellä maalille joka näytti päätyvän ÅIFK veskarin syliin, mutta Geroge Khabau Nkum haparoi tilanteessa ja pallo päätyi Nicon jalkoihin josta hän täräytti sen verkonperukoille.

Toinen puoliaika oli täysin Iirojen hallinnassa. Maalin lisäksi Iirot sai luotua kaksi muuta todellista maalipaikkaa. Juuso Aallon vapari kahdestakymmenestä metristä pysähtyi ylärimaan ja Juho Patolan yllättävän kaukolaukauksen Nkum torjui vaivoin.

ÅIFK:n valmentaja John Allen manasi maalivahtinsa ainutta virhettä: Joukkueeni taisteli hyvin ja  pojat antoivat kaikkensa, mutta yksi virhe ratkaisi koko pelin. Ilman hyvää maalintekijää emme saa maalia aikaan ja siihen kaaduimme tänään.

Iirojen valmentaja Veijo Wahlsten puolestaan oli tyytyväinen omiensa esitykseen: Tänään nähtiin meiltä hyvä peli ja saavutimme joukkueena erittäin tärkeän voiton, jonka jälkeen on mukava lähteä meidän ensi viikon Ruotsi-Suomi otteluun Poriin. Nico teki hyvän paluun Kakkosen otteluihin loukkaantumisen jälkeen, hänen lisäksi Patrick Urmson antoi kaikkensa matsissa. Pate oli jo puoliajalla puhki ja valmis tulemaan vaihtoon, mutta loistavasti hän jaksoi vielä toiset 45 minuuttia. Juuso toi vaihdosta juonikkuutta kentälle ja myös Juho Patola taisteli hyvin tultuaan kentälle. Kokonaisuutena vaihdot olivat hyviä ja onnistuneita. Myös siinäkin mielessä että kentältä pois otetut olivat antaneet kaikkensa kentällä ja olivat aivan puhki.

Myös Nico Rinne yhtyi tähän: vaihto tuli hyvään väliin, kun alkoi jaloissa jo sen verran painamaan enkä ole vielä ihan täydessä pelikunnossa.

Veijo iloitsi myös joukkueen pääsyä treenaamaan hallinurmelle: nyt on kiva treenata kun päästään kunnon kentälle vetämään. Joukkueen fiilis on myös parantunut tämän myötä ja odotamme ensi viikon perjantain matsia innolla.

Pallo-Iirot tänään:

2 palloa - Nico Rinne
3 palloa - Yannick Ossok

Ottelun nälkäisin: Patrick Urmson

Pallo-Iirojen seuraava ottelu on Satakunnan hegemonia kamppailu ensi perjantaina kun Iirot kohtaavat Porissa Jazzin. Ottelu Porin stadionilla alkaa klo 18.30. Seuraava kotiottelu on vasta U21:n EM-kisatauon jälkeen keskiviikkona 24.6., jolloin Äijänsuolle saapuu PJK Tampereelta. Ottelu alkaa totutusti klo 18.30.