Otteluennakko: Pallo-Iirot – SalPa, 26.4. klo 18.30 Äijänsuon Stadion

24.4.2009

Molemmat joukkueet lähtevät sarja-avaukseen uuden päävalmentajan alaisuudessa, Veijo Wahlsten astui Iiroissa puikkoihin ja Saloon päävalmentajaksi hankittiin Jari Sorvari TPS:n organisaatiosta.

Molemmat valmentajat ovat ajaneet sisään omaa pelitapaansa sekä harjoittelukulttuuriaan, jonka sisäänajo vie oman aikansa. Tämän myös molempien joukkueiden harjoitusottelut ovat osoittaneet, tulokset ovat olleet erittäin vaihtelevia. Molemmat valmentajat ovat ajaneet sisään samantyyppistä pelitapaa ja sunnuntaina on odotettavissa kahden pelaavan joukkueen kohtaaminen.

-Vastakkain on kaksi pelaavaa joukkuetta ja kumpikin yrittää ottaa toiselta tilan pois joten tulossa on mielenkiintoinen matsi, Iirojen valmentaja Veijo Wahlsten ennakoi.

Pelaajapuolella kumpikin joukkueista on kokenut myös muutoksia viimekauteen. SalPan uusista pelaajista mielenkiintoisin kaksikko pelaa hyökkäyspäässä. Interistä saapunut Iiro Sarparanta ja TPS:stä tullut Antti Hakala tulevat tällä kaudella muodostamaan yhden Kakkosen vaarallisimmista hyökkäyspareista. Kaksikko on harjoitusotteluissa osunut vastustajan verkkoon tasaisella tahdilla.

Pallo-Iiroissa uusia kasvoja on useampiakin joilta odotetaan tänä kesänä paljon. Jeremy Barlow, Matt Glaeser, Yannick Ossok, Jami Uuttu, Veli-Pekka Nurmi, Oskar Nyholm ja Joni-Petteri Malka odottavat debyyttiään Iirojen paidassa. Heidän lisäksi edustuksen ringissä on jo Kakkosessa debytoineita, mutta viimekaudella vähälle peliajalle jääneitä omia junioreita taistelemassa pelipaikasta. Läpimurtoa voidaan omista junnuista odottaa mm. Juho Hyysalolta sekä Eetu Setäseltä.

Molempien joukkueiden pitkäntähtäimen tavoite onkin kasvattaa omista junioreista tulevaisuuden pelaajia edustukseen sekä isommille areenoille. Mutta tämä ei silti tarkoita sitä että avauksessa olisi kiintiötä junioreille.

–Parhaat kuitenkin pelaavat, joten nuorten tulee peliaikansa ansaita hyvillä otteilla ja ahkeralla työnteolla, tähdentää SalPan valmentaja Jari Sorvari.

Seuraa Heitä

Jos Pallo-Iirojen joukkueesta lähdetään hakemaan yksittäisiä pelaajia joita seurata sunnuntaina niin katseet kannattaa kiinnittää erityisesti Jeremy Barlown pelaamiseen. Ulkoisilta ja pelillisiltä ominaisuuksilta Decoa muistuttava keskikentän pelintekijä on Iirojen kauden yksi tärkeimmistä pelaajista. Jeremyn lisäksi Kimmo Hörkkö on Iiroista erityisen seuraamisen arvoinen pelaaja. Veikkausliigassa sekä Norjassa urallaan pelannut Kimmo tekee runsasti kentällä töitä myös pallottomana. P-Iirojen tämän kauden taktiikka suosii myös Kimmon pelitapaa, joten odotettavissa on maaliennätys tällä kaudella.

SalPan Jari Sorvari nostaisi omistaan esiin seuraavat pelaajat:

-Meiltä löytyy tulevaisuuden tähtiä, kokemusta ja nuoruutta seuraavasta listasta: Haijanen, Hakala, Sarparanta, Tursas, Mustonen, Mikkola, Ojanen, Stenholm.

Kirkkaimpana tähtenä heistä Antti Hakala joka osui liigassa viime kaudella TPS:n paidassa kahdesti 15 ottelussa.

Loukkaantumiset

Pallo-Iiroilta puuttuu varmuudella Antti Koskinen sekä Juuso Aalto.

-Juusolta meni nilkka viikolla harjoituksissa, jonka takia hän sivussa pari viikkoa ja Antti ei vielä ole pelikunnossa, mutta muuten joukkue on terveenä ellei mitään yllättävää tule ennen sunnuntaita, kertoo Veijo.

SalPan riveistä varmuudella on poissa joukkueen kapteeni Juhani Pärtty, hyökkääjä Teemu Kesänen sekä viime kaudella polvensa loukannut Markus Kultarinta.

Ottelu Äijänsuon stadionilla alkaa siis sunnuntaina klo 18.30, tervetuloa paikalle.