100Unta-Akatemia Tappioon Porissa

21.1.2009

Vahvasti Iiro painotteinen 100Unta-akatemia kärsi PK-35:n akatemialle 1-2 tappion Porin Karhuhallissa viime viikonloppuna.

100Unta Akatemia - PK-35 Akatemia 1-2 (0-2)
15 min Leevi Priha rp. 0-1
28 min Jaakko Sippo 0-2
55 min Verneri Salminen 1-2

Otteluraportti Satakunnan piirin sivuilta:

Porin Karhuhallissa pelattiin lauantaina Talenttiakatemioiden lohko A:n ottelu 100Unta Akatemia - PK-35 Akatemia. Peli päättyi tasaisen väännön jälkeen PK-35:n 2-1 vierasvoittoon.

Ottelu alkoi tasaisella keskikentän pallottelulla. 100Unta Akatemia pystyi kierrättämään palloa alhaalla hyvin, mutta eteenpäin pelaaminen ei onnistunut PK-35:n hyvän keskialueen prässin ansiosta. PK-35:n tilanteet tulivat keskialueen pallon riistoista, jonka jälkeen pallo pelattiin nopeasti hyökkääjille.

PK-35 meni johtoon pelin 15 minuutilla rangaistuspotkusta. Rangaistuspotku tuomittiin, kun 100Unta Akatemian puolustaja kaatoi vastustajan vaarattomassa tilanteessa. Helsinkiläisten toinenkin maali tuli erikoistilanteesta. Jaakko Sippo puski suoraan kulmasta 2-0 johtomaalin satakuntalaisten ihmetellessä vieressä. Puoliajan loppu oli helsinkiläisten painostusta ja satakuntalaisten tilanteet olivat vähissä.

Toiselle puoliajalle 100Unta Akatemia nosti hyökkäykseen voimaa, joka tuotti tuloksen 55 minuutilla. Silloin Verneri Salminen tykitti komeasti 25 metristä tilanteeksi 1-2. Huolimatta hyvästä painostuksesta ja muutamasta maalitilanteesta peli päättyi helsinkiläisten 2-1 voittoon. Satakuntalaisilla oli pelin lopussa useita kulmia ja hyvistä paikoista vapaapotkuja, mutta ne tuhrittiin käsittämättömästi. Huolellisuus ja harjoittelun puute näkyivät.

100Unta Akatemian valmentaja Samu Koski oli pelin jälkeen erittäin pettynyt. Hän totesi, että etukäteen sovittu prässi ylhäältä ei toiminut ja puhe kentällä  jäi turhan vähäiseksi.

"Peli oli tasaista, mutta vastustajan erikoistilannepelaaminen molemmissa päissä oli parempaa kuin meidän. Kaverin molemmat maalit tulivat helposti. Kaksi peliä on jäljellä ja molemmista on saatava voitto, jos aiotaan jatkoon päästä. Kovempaa työntekoa ja itsensä likoon laittamista vaaditaan näissä otteluissa", Samu Koski mietti.

100Unta Akatemian puolustuksen keskustassa Eetu Setänen ja Joni Pelkonen
pelasivat erinomaisesti. Heitä ei syntyneistä maaleista voi syyttää. He pystyivät hyvin katkomaan helsinkiläisten hyökkäykset ja avaukset onnistuivat kiitettävästi. Eetu Setänen käytti myös hyvin ääntään pelin ohjaamiseen. Juho Hyysalo oli pallon saatuaan vaarallinen hyökkäyksessä.

Satakunnan joukkue viime lauantain PK-35 otteluun ja ensi lauantain KuPS otteluun koostuu seuraavista pelaajista:

Maalivahdit:

Juuso Hiedanpää                 91-                 Jazz
Tommi Heinonen                91-                 Jazz
Kai Sillanpää                       90-                 Jazz

Seuraava matsi on siis Kuopiossa ensi lauantaina. Akatemian seuraava kotimatsi on samalla sarjan viimeinen ottelu ja se pelataan Raumalla 28.2. ja vastassa on Inter Turusta.