Pallo-Iirojen Edustusjoukkue Kaudelle 2009

25.10.2008

Pallo-Iirojen miestenedustusjoukkue alkaa olla kasassa ensi kautta ajatellen. Sopimuspelaajia on 19 kpl:tta, try-out sopimuksella 3.11. alkavaan harjoituskauteen lähtee seitsemän pelaajaa. Sopimusneuvottelut ovat vielä kesken kolmen raumanseutulaisen pelaajan kanssa, lisäksi raumanseudun ulkopuolelta haetaan täsmähankintana pelintekijää.

Maalivahti Yhdysvalloista

Pallo-Iirojen miesten uusi maalivahtihankinta on 23-vuotias yhdysvaltalainen Matt Glaeser. Kookas 196cm pitkä maalivahti on rankattu kahdenkymmenen lupaavimman maalivahdin joukkoon Yhdysvalloissa urheilukanava ESPN:n toimesta ja hän on yksi Pallo-Iirojen täsmähankinnoista ensi kaudeksi, hänen sopimuksensa Iirojen kanssa on yksivuotinen ja sisältää option toisesta vuodesta.

Eurooppaan ja Raumalle Matt tulee Western Massachusetts Pioneersista jossa hän pelasi päättyneen kauden. Western Massachusetts Pioneers on ammattilaisjoukkue Yhdysvaltain kolmanneksi korkeimmalla sarjaportaalla. Päättyneellä kaudella joukkue sijoittui kuudenneksi United Soccer Leaguen kakkosdivarissa.

Matt oli torjuntatilastoissa sarjan paras maalivahti 96 torjunnalla 21:ssä ottelussa ja hänet valittiin America East Conferencen vuoden maalivahdiksi, hänet on myös valittu NSCAA Northeast Regionin vuoden maalivahdiksi. Matt on aiemmin urallaan edustanut myös Hartfordin sekä James Madisonin yliopistojoukkueita, hän on harjoitellut myös New England Revolution pääsarjajoukkueen mukana.

Hörkkö ja Marchis jatkavat Raumalla

Viimekauden avainpelaajiin kuuluneiden Vasile Marchisin sekä Kimmo Hörkön kanssa on allekirjoitettu jatkosopimukset. Kimmon sopimus on kestoltaan kolmevuotinen ja Vasilen kaksivuotinen. Molemmat pelaajat ovat osoittaneet kiinnostuksensa jäädä Raumalle ja P-Iiroihin myös pelaajauran jälkeenkin.

Kimmo työskentelee jo nyt pelaamisen ohella nappulapäällikkönä P-Iiroissa ja Vasile on ilmaissut halunsa jatkaa seurassa valmentajana peliuran jälkeen.

Edustusjoukkueen Toimijat

Edustusjoukkueeseen kuuluvat pelaajien (pelaajaluettelo liitteenä) lisäksi päävalmentaja Veijo Wahlsten, valmentaja Iiro Koivula, huoltaja Lasse Saarilehto sekä joukkueenjohtaja Arto Uusitorppa.

Joukkueen fysioterapian hoitaa Kunto-Rauma ja lääkäripalvelut Lääkärikeskus Minerva. Fyysisestä valmennuksesta ja testauksesta huolehtii kilpailujaoston valmennuspäällikkö Matti Lehtonen.

Pallo-Iirojen Sopimuspelaajat Kaudelle 2009 (tilanne 23.10.2008)

Pelinro Pelipaikka        Nimi                     Ikä  Sopimus

-Oskar Nyholm (keskikenttä)

-Jami Uuttu (hyökkääjä)

-Janne Tahvanainen (hyökkääjä)

Edustusjoukkue aloitta valmistautumisen ensi kauteen maanantaina 3.11.