Otteluennakko: BSM-karsintasarjan ottelu Pallo-Iirot - TPS La 14.6. klo 17 Otalahden YUkentällä

11.6.2008

Pallo-Iirojen superviikonloppu pyörähtää käyntiin lauantaina B-junioreiden SM-karsintasarjan ottelulla. Tähän asti karsintasarjan ottelunsa Äijänsuon tekonurmella pelannut pistenälkäinen Iirojoukkue siirtyy pelaamaan näin kesän tullen ottelunsa Otalahden yleisurheilukentän sametille.

Lauantaiseen otteluun vastaan asettuu lähivihollinen etelästä eli TPS.

TPS:n taisteltava sarjapaikasta

TPS:n alkukausi on sujunut hieman takerrellen ja onkin odotettavissa että he tulevat Raumalle parhaalla kokoonpanollaan.

-Heillä on ollut säännöllisesti 11 pelaajaa ASM-joukkueessa ja uskon, että suurin osa näistä pelaajista on joukkueen mukana Raumalla, tiivistää Iirojen valmentaja Pasi Lehtonen odotuksensa TPS:n mahdollisesta kokoonpanosta.

TPS tarvitseekin kaiken mahdollisen avun, sillä perinteikkään kasvattajaseuran B-junioreiden lippulaiva on ajautunut putoamisviivan huonommalle puolelle ja ellei sarjasijoitus parane, pelataan Turussa syyskierroksella ykkösdivisioonaa.

Turkulaiset ovat kyenneet tällä kaudella ainoastaan kerran voittoon ja kolmesti pisteistä on päästy nauttimaan tasapelin johdosta. Tasapelit ovat tulleet TP-Seinäjokea, Reipasta sekä Honkaa vastaan.

Ainoa voitto puolestaan tuli viime kierroksen kotiottelussa Kuopion Palloseuraa vastaan vakuuttavin 6-1 lukemin. Turkulaisten ongelmana ovat olleet erityisesti vierasottelut. Neljässä vierasottelussa joukkue on tehnyt kaksi maalia ja päästänyt kahdeksan, kaikki ovat päätyneet raitapaitojen tappioon.

Viime kierroksen tulos kertoo kuitenkin jo omaa kieltään turkulaisten nykykunnosta, eli tilastoihin ei paljoa parane katsella ja Otanlahdessa onkin odotettavissa jälleen kerran viihdyttävä taistelu täydestä pistepotista.

Pasi Lehtonen uskookin että sarjataulukko vääristää TPS:n todellista potentiaalia,
- Mikäli TPS saa parhaat pelaajansa mukaan, niin mielestäni kyseessä yksi Suomen parhaista B-junnujoukkueista.

Iirot ovat sarjataulukossa pisteenpäässä piikkipaikalla olevasta HJK:sta ja taistelee lähtöpisteistä varsinaiseen SM-sarjaan, joita jaetaan kolmelle ensimmäiselle karsintasarjan päätteeksi.

Iiroilla runsaasti maajoukkue-edustuksia

Iirot ovat edelleen tappioitta sarjassa ja valmentaja Lehtonen onkin tyytyväinen joukkeeseensa ja jakaa kiitosta koko joukkueelle,
-Koko kauden on ollut hyvä tekemisen meininki

Joukkueen hyvät otteet eivät ole jääneet maajoukkue valitsijoiltakaan huomaamatta ja tällä viikolla Suomea ovat edustaneet B-junioreista Juho Lehtonen (U-16), Eetu Setänen (U-17), Verneri Salminen (U-17) sekä varmaa kautta pelaava maalivahti Justus Uussaari (U-17).

Ottelun alla kokoonpano valinnat aiheuttavat kuitenkin valmentaja Lehtoselle hieman päänvaivaa,
-Hiukan on epävarmat tunnelmat siinä mielessä, että saattaa olla että joku tai joitakin B-junnujen avainpelaajia on sunnuntaisessa edustuksen ottelussa avauskokoonpanossa. Ja näin ollen nämä pelaajat eivät ole TPS pelissä B-junnujen käytettävissä. Tietenkin junnuvalmentajana olen ylpeä jos joku B-ikäinen mahtuu edustusjoukkueen avaukseen. Se on merkki siitä että asioita on tehty oikein.

Iirot lähtevät kuitenkin peliin samalla taktiikalla kuin tähän asti riippumatta kokoopanosta.

- Lähdemme taas pelaamaan omaa peliä hyödyntäen omia vahvuuksia, tähdentää Pasi Lehtonen

Iirojen rivestä loukkaantumisen takia ottelun joutuu jättämään väliin Juha Vänttinen joka kärsii nivusvammasta.

Jatkaako Iirot TPS:n murheellisten vierasotteluiden sarjaa? Nöyrtyykö Raumalla jälleen yksi suurseura Pasi Lehtosen suojattien käsittelyssä?

Tule paikanpäälle Otalahteen seuraamaan lauantai-iltapäivän trilleriä Pallo-Iirot – TPS klo 17 alkaen !

Matsiin vapaa pääsy.