17-vuotiaiden poikien maajoukkueen vastuuvalmentaja Timo Liekoski seuravierailulla Pallo-Iiroissa

11.3.2008

Timo Liekoski kävi tutustumassa P-Iirojen toimintaan. Vieressä seuramme valmennuspäällikkö Matti Lehtonen

Vierailu alkoi seuran toimistolla Hakrilassa, jossa Liekoskelle esiteltiin seuran toimintatapoja sekä tulevaisuuden visioita. Tämän jälkeen keskustelu siirtyi kansainvälisen pelaajan vaatimuksiin ja Liekoski kertoi näkemyksiään suomalaisten nuorten maajoukkueiden heikkouksista, joihin tulisi tulevaisuudessa kiinnittää huomiota.

Hakrilasta seurue siirtyi Äijänsuon talviharjoitteluhalliin seuraamaan miesten ottelua Pallo-Iirot - TP-Seinäjoki. Timo Liekosken tarkkailun kohteena oli varsinkin B-juniori-ikäisten Eetu Setälän ja Juho Hyysalon otteet.

Timo Liekoski

65-vuotias Timo Liekoski on työskennellyt kymmenen vuotta Palloliiton palveluksessa eri poikamaajoukkueiden, A-maajoukkueen sekä Futsal-maajoukkueen valmentajan tehtävissä.

Varsinkin alle 17-vuotiaiden maajoukkueiden menestys on ollut Liekosken aikana erinomaista, kun ikäluokkamaajoukkue oli viidesti peräkkäin EM-lopputurnauksessa vuosituhannen vaihteessa.

Ennen Palloliiton palveluksia Timo Liekoski toimi pitkään USA:n valmennuspiireissä. Merkittävimmät tehtävät oli toimiminen USA:n miesten maajoukkueen apuvalmentajana MM-kotikisoissa vuonna 1994, sekä paikallisen MLS-liigaseuran Columbus Crew:n päävalmentajan pesti vuonna 1996. Tämän jälkeen hän siirtyi valmentamaan Myllykosken Palloa kaudeksi 1997.