Pallo-Iirot seuravierailulla Anjalankoskella.

17.3.2008

Pallo-Iirot kävi tutustumassa Veikkausliigassa pelaavan MyPan seuraorganisaatioon ja toimintaympäristöön Anjalankoskella viime sunnuntaina

Matkassa Pallo-Iiroista olivat seuran puheenjohtaja Tarmo Salvi, valmennuspäällikkö Matti Lehtonen, hallituksen jäsen ja B-SM joukkueen valmentaja Petri Salminen sekä toimiston työntekijä ja edustusjoukkueen pelaaja Kimmo Hörkkö. MyPasta paikalla olivat toiminnanjohtaja Seppo Mäkinen, kunniapuheenjohtaja Matti Tiihonen, urheilukehityspäällikkö Marco Manso sekä juniorivalmennuspäällikkö Mika Lönnström.

MyPa otti vieraansa avoimesti vastaan ja tapaaminen alkoi MyPan toimintakeskuksen, eli MyPa-talon, esittelykierroksella. Tämä kolmesta, pinta-alaltaan noin 500 m2 kerroksesta koostuva toimintakeskus pitää sisällään mm. ravintolan, pesulan, kuivaustilat, miesten edustusjoukkueen ja useamman juniorijoukkueen pukuhuoneet, sauna- ja oleskelutilat sekä nelirataisen "keilahallin".

Tämän jälkeen Seppo Mäkinen esitteli MyPan historiaa ja kertoi seurasta yleisellä tasolla, sen tavoista toimia yms., jonka jälkeen Matti Lehtonen esitteli vastaavasti Pallo-Iirojen seuraorganisaation ja sen toimintatavat. Asioista käytiin hyvähenkistä ja avointa keskustelua. Tapaaminen antoi paljon mielenkiintoista ja hyödyllistä tietoa niin Pallo-Iirojen väelle, kuin varmasti myös MyPalle.

Päivän päätteeksi seurue siirtyi Pajulahteen seuraamaan Liigacupin ottelua, jossa MyPa sai vastaansa Mika Nurmelan vahvistaman Rovaniemen Palloseuran. Tasainen ottelu päättyi maalittomaan tasapeliin.