Pallo-Iirot - SalPa 1-0(0-0)

21.3.2007

Harjoitusottelu Stadionilla

Pallo-Iirojen miesten joukkue on siirtynyt harjoittelemaan ja pelaamaan ulos Äijänsuon Stadionille. Kauden ensimmäinen ulkopeli oteltiin Salon Palloilijoita vastaan. Ottelu päättyi kotijoukkueen voittoon, tällä kertaa numeroin 1-0. Peli oli kuitenkin tapahtumiltaan tasaisempi kuin aikaisemmin talvella hallissa pelattu ottelu.

Peli alkoi varsin vauhdikkaasti. Sitä oli pelattu ainoastaan kolme minuuttia ja joukkueilla oli ollut jo yhteensä kolme ns. varmaa maalintekopaikkaa. Vain molempien maalivahtien hyvät torjunnat pitivät joukkueet maaleitta. Pelin edetessä kotijoukkue otti pelitapahtumat hienokseltaan haltuunsa ja kontrolloi peliä hyvällä syöttötyöskentelyllään. Ensimmäisen puoliajan useimmat maalipaikat ja laukaisut syntyivätkin kotijoukkueelle. Kun lisäksi Iirojen tavallisuudesta poikkeava alakerta (Raivio, de Souza, Koskinen, Kanerva) sai alun haparoinnin jälkeen pelinsä uomilleen, vähentyivät salolaisten vierailut Keskitalon maalilla. Maalia kotijoukkuekaan ei kuitenkaan saanut  aikaiseksi ja näin puoliajalle mentiin maalittomassa tasatuloksessa.

Puoliajalla Iirot suoritti ensimmäisen pelaajavaihtonsa, kun Reinikan tilalle juoksi pirteän ottelun pelannut Mika Saari. Kotijoukkue jatkoi toisella puoliajallakin hyvää pelaamistaan. Valmentaja oli antanut ohjeet pallon nopeammasta pelaamisesta vastustajan rangaistusalueelle kärkkyvälle Diego Cordoballe. Hän onnistuikin tekemään komealla saksipotkulla kotijoukkueen johto- ja voittomaalin, kun ottelua oli pelattu 52 minuuttia. Keskityksen maaliin antoi oikealta laidaltaan Juho Torkkeli. Kohta maalin jälkeen alkoi kotijoukkueen vaihtoruletti. Kentältä poistuivat niin Qvist kuin Vahantokin. Heidän tilalleen keskikentälle tulivat pelaamaan B-junnuikäiset 17-vuotiaat Antti Horjanheimo ja Juho Lehtovaara. Viimeiset 11 minuuttia keskikentällä pelasi myös poikia vuotta nuorempi Verneri Salminen, kun Torkkeli otettiin vaihtoon. Vaihtojen jälkeen ottelutapahtumat tasoittuivat ja salolaisetkin saivat muutaman vedon kohti raumalaisten maalia. Ne torjui viimeistään kuitenkin ottelun loppupuolella kentälle vaihdettu ja ensimmäisen ottelunsa miesten tasolla pelannut seuran A-nuorten maalivahti Jere Korhonen. Näin ottelu päättyi kotijoukkueen maalin voittoon.

- Kokonaisuutena hyvä matsi molemmilta joukkueilta, totesi tyytyväisen oloinen iiroluotsi Tero Suonperä. Ottelun alussa oli pakko peluuttaa muutamaa pelaajaa vähän oudoilla pelipaikoilla, koska meillä oli pelistä poissa useita normaaliavauksen pelaajia. Useimmilla heistä on pikkuvaivoja, jotka paranevat kuitenkin nopeasti. Ainoastaan Mikko Salmisen OPS ottelussa reiteensä saama vamma on osoittautunut ennakoitua pahemmaksi. Lihasrepeytymän vakavuus selviää tarkemmissa tutkimuksissa, pahimmillaan Mikon kausi on ohitse. Ottelu kuitenkin osoitti, että joukkueen materiaalissa on enemmän laajuutta kuin viime kautena. Varsinkin vaihdosta tulleiden nuorten pelaajien panokseen olen tyytyväinen, pelasivat äijämäisen ennakkoluulottomasti.

Pallo-Iirot pelaa seuraavan ottelun 24.3. Tampereella, tällöin se kohtaa Pirkkahallissa pelattavassa ottelussa Ykkösen PP-70.

P-Iirojen kokoonpano: Antti Keskitalo (70’ Jere Korhonen) – Jukka Raivio, Rian de Souza, Antti Koskinen, Aleksi Kanerva –  Juho Torkkeli (79’ Verneri Salminen), Jouni Tukiainen, Sami Vahanto (58’ Juho Lehtovaara),  Jarkko Reinikka (46’ Mika Saari), - Ari Qvist (58’ Antti Horjanheimo), Diego Cordoba