P-Iirot - SalPa 4-1 (0-1)

12.2.2007

Kotijoukkue syttyi toisella puoliajalla.

Pallo-Iirojen miesten joukkue pelasi kauden toisen harjoitusottelunsa Äijänsuon hallissa SalPaa vastaan. Ottelu päättyi kotijoukkueen ylivoimaisen esityksen päätteeksi voittonumeroihin 4-1.

Ainoastaan ottelun ensimmäisen viidentoista minuutin aikana salolaiset pysyivät kotijoukkueen vauhdissa mukana. Aivan kuten edellisessäkin ottelussa raumalaiset päästivät vastustajansa helpontuntuisesti maalintekoon. Tällä kertaa maali syntyi pitkästä rajaheitosta, jonka salolaiset laukaisivat suoraan maaliin, iiropuolustustuksen vartioidessa vastustajaa omalla alueellaan liian löysästi. Johtomaalinsa jälkeen salolaiset joutuivat kuitenkin koko loppupelin kestäneeseen raumalaispyöritykseen. Raumalaiset hyökkäsivät monipuolisesti kentän eri alueita käyttäen ja hyökkäyskuvioita vaihdellen kohti salolaismaalia. Parhaimmat maalipaikat ensi jaksolla oli Ari Qvistiltä, mutta maalinteossa hänkään ei  päässyt vastustajan ylärimaa lähemmäs. Näin puoliajalle mentiin vieraiden 1-0 johdossa.

Puoliajalla valmentaja Tero Suonperä teki kaksi pelaajavaihtoa. Sami Vahannon tilalle kentälle juoksi Saku Peltonen ja keskikentällä Jukka Raivion korvasi Mika Saari. Koska seura halusi testata joukkueen mukana harjoitellutta Ville Lindgreniä topparin tontilla koko pelin, nostettiin Juho Kauppi kärkeen targetpelaajaksi. Kotijoukkue jatkoi toisella puoliajalla hyvää pelaamistaan. Se hallitsi kenttätapahtumia vielä selvemmin, kuin ottelun ensimmäisellä puoliajalla. Toisella puoliajalla nähtiinkin neljä komeaa maalia. Tasoitusmaalin ottelun 49 minuutilla laukoi Juho Torkkeli upealla yksilösuorituksella, syöttö haltuun selkä maaliin päin, nopealla jalkapohja-käännöksellä irti omasta vartijasta ja upea laukaus maalin yläkulmaan. Tämän jälkeen vapaissa maalintekopaikoissa olivat vuorotellen Kauppi, Kanerva kuin Saarikin, mutta vastustajan maalivahti piti loistotorjunnoillaan ottelun tasatuloksessa. Ottelun ratkaisu nähtiin 70 minuutin kohdalla, kun vastustajan puolustus joutui rikkomaan 10 minuuttia aikaisemmin kentälle tullutta Miika Pertolaa rankkarin arvoisesti. Tuomitun rankkarin toimitti varmasti maaliin Rian de Souza. Kotijoukkue teki lisää maaleja vielä ottelun 76 ja 79 minuuteilla. Ensin maalin teki Mika Saari yhtä upealla kaukolaukauksella, kuten Torkkeli hieman aikaisemmin. Viimeisen osuman viimeisteli Miika Pertola, laukaisemalla Saaren hyvän laitakeskityksen voimalla verkon perukoille.

Kaiken kaikkiaan hyvä päätös onnistuneelle treeniviikolle, kommentoi Tero Suonperä ottelun jälkeen. Tasapainoinen ja ehjä peli, varsinkin vaihtopelaajien hyvä ”sisääntulo” otteluun oli valmentajalle mieleen. Kaikki kolme toivat otteluun uutta puhtia ja energiaa, kiitteli valmentaja.

Huonointa pelissämme oli viimeistely, ainoastaan neljä tehtyä maalia, niistä maalipaikoista, joita meillä ottelussa oli, pikemminkin imartelee tämänpäiväistä vastustajaamme tai sitten kertoo jostakin muusta…

Pallo-Iirojen seuraava harjoitusottelu pelataan ensi lauantaina 17.2. klo 13, jolloin Äijänsuolle saapuu Masku.

P-Iirojen kokoonpano: Antti Keskitalo – Antti Koskinen, Ville Lindgren, Juho Kauppi, Aleksi Kanerva – Rian de Souza, Jouni Tukiainen, Sami Vahanto (41’ Saku Peltonen), - Juho Torkkeli (60’ Miika Pertola), Jukka Raivio (41’ Mika Saari), Ari Qvist.