Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen pelaajakartoitus päättynyt

18.12.2006

Pallo-Iirot kartoitti kuuden viikon ajan lupaavia seuran omia ja muita raumanseutulaisia A- ja B-ikäisiä pelaajia.

Pelaajat harjoittelivat yhdessä edustusjoukkueen nuorten sopimuspelaajien kanssa. Yhteensä ryhmässä oli 20 pelaajaa. Seurassa tämäntyyppinen harjoitusjakso toteutettiin ensimmäisen kerran ja kokemukset siitä olivat sen verran hyviä, että kerta ei varmasti jää viimeiseksi. Testijakso päättyi lauantaina 16.12. pelattuun MuSa otteluun. Peli päättyi kotijoukkueen 2-1 voittoon. Kotijoukkueen maalit viimeistelivät Jukka Raivio sekä Teemu Mäenpää. Valmentaja Tero Suonperä oli harjoittelujaksoon ja sen päättäneeseen peliin hyvin tyytyväinen.

- Sain tutustua uusiin lupaaviin nuoriin pelaajiin ja pojat puolestaan pääsivät kokeilemaan, miten pärjäävät miesten harjoitusvauhdissa. Toivottavasti pelaajat tulevassa harjoittelussaan hyödyntävät harjoittelujaksosta saamansa palautteen. Myös voittoisaan MuSa otteluun olen tyytyväinen, pelin voittaminen myös harjoittelukaudella on keskimäärin mukavampaa kuin häviäminen. Parasta ottelussa oli kuitenkin, että joukkue pystyi toteuttamaan otteluun asettamiani teemoja hyvin.

Pallo-Iirojen edustusjoukkue kokonaisuudessaan, kokeneet pelaajat mukaan lukien on harjoitellut tulevaa kautta varten jo marraskuun puolivälistä lähtien. Seuran uusi mv-valmentaja Martti Halme aloitti maalivahtien kanssa oman harjoittelun joulukuun puolivälissä. Nyt joukkue aloittaa kolmen viikon omatoimisen harjoittelun fysiikkavalmentaja Matti Lehtosen laatiman ohjelman mukaisesti.

Yhteisen harjoittelun koko joukkue aloittaa 8.1.2007. Tällöin ryhmästä puuttuu ainoastaan jalkaansa kuntouttava Victor Bodbacka sekä futsalia pelaava Jarkko Reinikka. Aivan kasassa joukkue ei tuossa vaiheessa ole, sillä Jussi Aallon jatkaessa peliuraansa Veikkausliigassa Pietarsaaren Jarossa, seura aloitti uuden maalintekijän etsinnän. Seuraavan ottelunsa joukkue pelaa Äijänsuon hallissa 20.1. klo 18.30. Tällöin kohdataan piirisarjan ottelussa uudestaan MuSa.