Nollatoleranssia Satakunnassa

11.1.2007

Pallo-Iirot on mukana uudessa nollatoleranssilinjassa...

jonka tarkoituksena on kitkeä pois pelikentiltä asiaton kielenkäyttö. Asiasta tullaan informoimaan seuran valmentajia sekä pelaajien vanhempia ko. asiasta erillisissä palavereissa.

Nollatoleranssin ajatuksena on poistaa kiroilu pelikentiltä ja sen toteutukseen tarvitaan sekä pelaajien, valmentajien, seurajohdon, erotuomarien että katsojien (vanhempien) yhteistä katsomusta.

Nollatoleranssissa kiroiluun syyllistyvän joukkueen pelaajaa puhutellaan ensin tuomarin toimesta. Seuraavan kiroilun jälkeen tuomari puhuttelee sekä kiroillutta pelaajaa, että antaa huomautuksen kiroilleen pelaajan vastaavalle johtajalle. Seuraavasta kiroilusta seuraa varoitus ja sääntöjen mukaan kahdesta varoituksesta seuraa ulosajo.

Puhuttelut ja varoitukset ovat joukkuekohtaisia.

Satakunnan piirissä tätä nollatoleranssia harjoitellaan harjoituspelien aikana ja sarjakauden käynnityessä se on voimassa kaikissa ikäluokissa myös aikuisten sarjoissa piiritasolla.

Lisätietoja: http://www.palloliitto.fi/viestinta/?num=85440