Pallo-Iirot - FC Rauma 2-0

10.3.2006

Piirin valiosarjaa...

Pallo-Iirot kohtasi Satakunnan piirin valiosarjan ottelussa kolmosessa pelaavan Fc Rauman joukkueen. Arktisissa olosuhteissa ja lumisateen liukastamalla Äijänsuon Stadionilla pelatun ottelun voitti Iirot numeroin 2-0 (0-0).

Ottelun juoni ja käsikirjoitus paljastui jo pelin ensi minuuteista lähtien. Kotijoukkue hallitsi ottelua ja vastustaja roikkui vauhdissa mukana ja suojeli omaa maaliaan sumputtamalla maalinsa edustan. Varsinkin ensimmäisellä puoliajalla pelin hallinnasta huolimatta, iirolaiset pyrkivät rakentamaan maalipaikkoja liian yksipuolisesti ja liian hitaasti palloa liikuttamalla.

Iirot suoritti pelissä viisi vaihtoa ja ottelun maalintekijät löytyivätkin vaihtopenkiltä. Kun ottelua oli pelattu tunnin verran nousi vasempana linkkinä pelannut Aleksi Kanerva laidaltaan ylös ja keskitti maalille vapaana olleelle Ari Qvistille, joka sijoitti pallon volleypotkuna maaliin. Johtomaalin jälkeen ei kentällä enää pelannut kuin Iirojen joukkue, vastustajan pyristellessä vastaan sen minkä ehti. Ottelun toinen maali syntyi 75 minuutin pelin jälkeen, kun Victor Bodbacka pääsi laukomaan vastustajan purkupallon vastapallosta maaliin. Lisäksi kotijoukkue kolisteli maalipuita kolmeenkin otteeseen.

-Voitto ja komeat maalit tyydyttävät, vaikka kurjat olosuhteet vaikeuttivat peliä oleellisesti, totesi Iirojen valmentaja Tero Suonperä ottelun jälkeen. Kokonaisuutena pelissä olisi pitänyt pystyä nopeimpiin painopisteen muutoksiin ja nopeuttamaan omaa pelaamistamme vähemmillä kosketuksilla.

Pallo-Iirojen avauskokoonpano: Keskitalo, Lehtonen, Kauppi, Peltonen, Vahanto, de Souza, Tukiainen, Torkkeli, Saari, Mäkilä, ja Gaetti. Vaihdosta kentälle: Qvist, Bodbacka, Kanerva, Koskinen ja Bärholm.

Seuraavan ottelunsa Äijänsuon Stadionilla joukkue pelaa ensi lauantaina 11.3. klo 15.30. Vastustajaksi saapuu kesän tuleva vastustaja Maskun Palloseura.