"Päävalmentaja Lehtosella mietittävää", otteluennakko Pallo-Iirot - KaaPo 21.2.2015

19.2.2015

Pallo-Iirot - KaaPo talviharjoitteluhalli 21.2.2015

Pallo-Iirot kohtaa Kaarinan Pojat talviharjoitteluhallissa lauantaina 21.2.2015 klo 14. Otteluun on vapaa pääsy.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen harjoituskausi jatkuu. Toistaiseksi positiivisissa merkeissä sujuneen harjoituskauden seuraava vastustaja on viime kauden päätteeksi Kakkoseen noussut KaaPo. Vastustaja KaaPo on pelannut harjoituskaudella toistaiseksi kaksi ottelua.

Harjoituskauden avausottelussa KaaPo hävisi niukasti ÅIFK:lle 1-2 ja toisessa ottelussa KaaPo murskasi Kakkosessa pelaavan SalPan lukemin 5-1. KaaPolla oli myös sovittuna harjoitusottelu MuSaa vastaan, mutta ottelu peruuntui. Pallo-Iirot kohtaa MuSan lauantaina 28.2.2015.

Harjoitusottelun lähtökohdat eivät ole parhaat mahdolliset

Päävalmentaja Pasi Lehtosella riittää pohdittavaa. Edellisessä harjoitusottelussa Maskua vastaan Iiroilla oli käytettävissä miltei kaikki mahdolliset pelaajat. KaaPoa vastaan poissa ovat varmuudella Matias Majapuro, Severi Kankkunen, Mikko Valtanen ja Mikko Laaksonen.

- Sairastuvalla ovat vielä Konsta Siivonen, Väinö Lehtonen ja aivotärähdyksestä kärsivä Juho Patola, Lehtonen luettelee.

Harjoitusotteluissa vahvassa pelivireessä ja kolmessa ottelussa yhteensä 6 maalia iskeneen kapteeni Juho Patolan paluuajankohdasta ei ole vielä tietoa.

- Lisäksi Joel Kirjavainen ja Victor Nyholm eivät ole päässeet armeijan vuoksi paljon harjoittelemaan. Heidän tilannettaan katsotaan perjantaina.

- Tällä hetkellä on menossa fyysisesti rankempi treenijakso, joten kaikki kunnossa olevat pelaajat saavat lauantaina KaaPoa vastaan peliaikaa, Lehtonen lisää.

Harjoituskauden teemat rytmittävät harjoittelua

Aikaisempia harjoitusotteluita on edeltänyt fyysisesti eri tasoisia harjoitusjaksoja. Lisäksi harjoitusjaksoilla on ollut erilaisia pelillisiä teemoja. Edeltävinä viikkoina on harjoiteltu erityisesti prässi- ja puolustuspelaamista, pallonhallintaa ja tilanteenvaihtoja.

Lauantaina KaaPoa sekä 28.2.2015 MuSaa vastaan teemoina ovat pelinrakentelu ja hyökkäyspään murrot.

"Hienoa päästä pelaamaan hyvää ystävää vastaan"

Viime kaudella jokaisessa ottelussa avauskokoonpanossa aloittanut NIklas Kuusio odottaa erityisesti hyvän ystävänsä kohtaamista.

- Arttu Mäki-Arvela pelasi meillä viime kaudella ja nyt vaihtoi Kaarinaan. Hienoa päästä pelaamaan hyvää ystävää vastaan.

- KaaPo ei varmasti muutenkaan tule olemaan helppo vastus. Saivat noususta lisää draivia ja kuuleman mukaan siellä pelaa paljon lupaavia pelaajia. Tämä on hyvä kotikenraaliharjoitus meille ennen Suomen Cupin matsia Hakaa vastaan.

Harjoituskaudella erittäin pirteästi pelannut Kuusio on iskenyt kaksi maalia ja järjestänyt vähintään toisen mokoman joukkuekavereilleen. Mies itse suhtautuu peliesityksiinsä vaatimattomammin.

- Omat pelit ovat menneet mielestäni ihan OK. Katsomon puolelta saisi varmaan vähän kattavamman analyysin, mutta ihan tyytyväinen olen ollut. Parannettavaa löytyy aina, mutta pakkoa sanoa, että on hienoa pelata näin hyvähenkisessä porukassa.

Kuusio odottaa itseltään lisää tehoja

Viime kaudella avauskokoonpanoon vakituisesti murtautunut ja yhden maalin tehnyt 20-vuotias Kuusio odottaa itseltään enemmän tehoja, mutta ennenkaikkea hyvää pelifiilistä. Kehitystäkin on tapahtunut viime kaudesta.

- Olen pyrkinyt kehittämään peliäni enemmän joukkueen pelitavan mukaiseksi ja toivottavasti joitain osa-alueita olisin jo pystynyt sisäistämään. Eli kokonaisvaltainen pelaaminen ja pelirohkeus on mennyt hieman parempaan päin.

- Henkilökohtaisina tavoitteina on auttaa joukkuetta menestymään ja tehdä yksinkertaisesti enemmän tehopisteitä. Ja nauttia pelaamisesta illasta toiseen, Nikke tiivistää.

Pallo-Iirojen raumalaisromanialainen toppari, seurassa 180 ottelua pelannut joukkueen nestori Vasile Marchis täyttää sunnuntaina 43-vuotta. Mitä terveisiä haluaisit lähettää Vasulle?

- Vasulle tietysti suuret onnittelut. Syntymäpäiväkakkukin maistuisi paremmalle voittopelin jälkeen!

Otteluun on vapaa pääsy. Tervetuloa!