Pallo-Iirojen naiset ja Tampereen Ilves solmivat farmisopimuksen

2.3.2020

Ykköseen valmistautuva Pallo- Iirojen naisten edustusjoukkue on tehnyt farmisopimuksen Kansallisessa Liigassa pelaavan Tampereen Ilveksen kanssa.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että pelaajia pystytään liikuttamaan molempiin suuntiin ja sopimus käsittää myös täysikäisten pelaajien liikkumisen.

Asiasta on neuvoteltu hyvässä yhteistyöhengessä talven ajan , ja nyt sopimus on tehty virallisesti. "Olemme jo pitemmän aikaa hakeneet yhteistyöseuraa, jolla olisi joukkueet sekä miesten , että naisten pääsarjassa. Ilveksen kanssa käydyissä keskusteluissa on käsitelty myös laajemman yhteistyön mahdollisuutta, mutta asiassa edetään maltilla", kertoo Pallo-Iirojen  junioripäällikkö Pasi Lehtonen. "Tämä naisia koskeva farmisopimus on päänavaus mahdolliselle laajemmalle yhteistyölle", Lehtonen jatkaa.

"Tämä farmisopimus on monessa mielessa meille loistava asia", kommentoi naisten päävalmentaja Iiro Koivula. "Se tukee meitä kilpailullisen tavoitteen saavuttamisessa ja toisaalta isomassa kuvassa se mahdollistaa nuorten pelaajien polun jatkumisen aina liigaan asti. Meillä on potentiaalisia nuoria pelaajia, joilla on nyt mahdollisuus käydä tutustumassa liigajoukkueen toimintaan, ja tietenkin se on myös paikka jossa voi antaa näyttöjä osaamisestaan", Koivula jatkaa.

Farmisopimusta aletaan hyödyntämään jo naisten  kevään harjoitusotteluissa. Seuraavaksi Iirottaret ovat tulessa sunnuntaina 15.3, jolloin matkataan Turkuun samaa sarjaa pelaavan TuWe:n vieraaksi.