Eetu Setänen siirtyy pois Pallo-Iiroista - Setäsen terveiset

12.11.2019

14-vuotiaana Pallo-Iiroihin tulleen Eetu Setäsen kiitokset seuralle ja kannattajille

On tullut lähdön ja kiitosten aika.

Pelasin Iirojen paidassa ensimmäisen kerran 14-vuotiaana teinipoikana ja lähden nyt 28-vuotiaana nuorena aikuisena. Olin tässä seurassa puolet elämästäni, se aika tulee aina olemaan osa minua. Hyvät muistot lämmittävät, huonot kasvattivat.

Ja muistoja, niitä näihin vuosiin mahtuu. Muistan, kuinka huoltajalegenda Topi Saarilehdon tsemppiläimäisy kirveli vielä karvattomassa rinnassa. Muistan, miten hienolta tuntui, kun juniorit olivat aina kentällä lähdettäessä portilla heittämässä ylävitosia, voitimme tai hävisimme. Muistan millaisen vastaanoton sain lähikuppilassa tehtyäni elämäni maalin Maskun verkkoon Mustan pitsin spesiaalissa. Ja muistan, miten hyvältä tuntui juhlia pukukopissa, kun varmistimme nousun Kolmosesta ja palautimme seuran liiton sarjoihin.

Kaikkia ihmisiä, jotka kiitoksen ansaitsevat, en voi tässä nimellä kiittää. Joukkuekavereista ja taustahenkilöistä jää minulle ikuisia ystäviä ja kavereita. Haluaisin kuitenkin osoittaa arvostukseni kaikille, jotka Pallo-Iiroissa pelaavat, valmentavat tai tekevät taustahommia rakkaudesta lajiin. Ilman teitä ei olisi tätä seuraa.

Muutaman ihmisen haluaisin nimeltäkin mainita. Pasi Lehtonen, Kaija Savunen, Kimmo Hörkkö ja Mika Virtala.

Heistä löytyy syy, miksi muutin 16-vuotiaana jalkapallon perässä Raumalle. Yksi soitti minulle ja vanhemmilleni, onko kaikki hyvin, kun pidin syöpä-epäilyjä sisälläni. Toinen kävi paperisodan vakuutusyhtiön kanssa ja järjesti minut leikkaukseen, kun polvestani katkesi ristiside. Kolmas on ollut urani tärkeimpiä esimerkkejä ensin liigassa ja ulkomailla pelanneena kapteenina, sitten jalkapallosta silmät avanneena valmentajana. Neljäs ei uskokaan, kuinka tärkeinä olen kokenut hänen kanssaan käymäni keskustelut.

Ei ihminen unohda tällaisia asioita, eivätkä ne menetä merkitystään, vaikka jalkapalloura jatkuu nyt jossain muualla.

Tällaisella yhteisellä historialla lähtöpäätös ei ollut helppo, mutta koin, että nyt se oli tehtävä, jos haluan jalkapallossa vielä nähdä ja kokea jotain uutta.

Haluan kiittää sydämeni pohjasta seuraa, joka tulee aina olemaan minulle tärkeä ja toivon Pallo-Iiroille kaikkea parasta! Paitsi kahdessa ottelussa ensi kaudella ;)

- Eetu Setänen