Jatkosopimuksia ja katsaus pelaajatilanteeseen

12.11.2019

Päävalmentaja Scott Green (vas.), Matias Majapuro, Miska Rantamäki, Miko Lainio, Topias Silvennoinen ja Jasper Ahonen

Topias Silvennoinen, Matias Majapuro, Miska Rantamäki ja Miko Lainio ovat kirjoittaneet vuoden mittaiset sopimukset Pallo-Iiroihin.

Pallo-Iirot on tehnyt pelaajakiinnityksiä ensi kauden joukkueeseen.

Topias Silvennoinen, Matias Majapuro ja Miska Rantamäki jatkavat Pallo-Iiroissa kaudella 2020. Sopimuksen kasvattajaseuraansa on kirjoittanut myös viime kaudella debyyttiottelunsa pelannut maalivahti Miko Lainio

- Tärkeää, että olemme saaneet viime kaudella pelanneita kiinnitettyä ensi kauden joukkueeseen. He ovat tärkeä palanen joukkuetta, ja toimivat roolimalleina uusille pelaajille. Lainio pelasi hyvin ottelut, joissa sai torjuntavastuun, joten nyt myös hänen kanssaan kirjoitettiin sopimus, päävalmentaja Scott Green kertoo.

Aiemmin sopimukset ensi kaudesta ovat jo kirjoittaneet Otto Schultz ja maalivahti Henri Saarinen.

Lisäksi viime kauden kakkosjoukkueessa pelanneet Jasper Ahonen ja Jami Halminen jatkavat Pallo-Iiroissa.

- Ensisijaisesti haluaisimme pitää kaikki pelaajat, jotka viime kaudellakin pelasivat. Täysin mahdollista se ei valitettavasti ole.

- Tällä hetkellä esimerkiksi Konsta Siivosella, Aleksi Toivosella ja Juuso Aallolla on sopimustarjous pöydällä, ja odotamme heidän päätöksiään, Green paljastaa.

Seura halusi pitää myös Eetu Setäsen ja teki tarjouksen pitkäaikaiselle topparille. Mies kuitenkin päätti jatkaa uraansa muualla. Iirot kiittää Setästä seuran eteen tekemästä työstä ja useista yhteisistä vuosista.

Viime kauden joukkueesta brittipelaajilla James Whitingillä ja Oscar Johnstonilla olisi halu palata Raumalle, mutta mahdollinen brexit luo suuren haasteen.

- Täytyy katsoa, ketkä Iirojen omista nuorista jatkavat. Meillä on lähtökohtaisesti useampia läpimurron partaalla olevia pelaajia, jotka pelaavat ensi kaudella kakkosjoukkueessa. Saatan peluuttaa heitä myös Suomen Cupissa, jotta näemme pystyvätkö he pelaamaan mahdollisesti jo tällä tasolla.

Sopimuspelaajat 12.11.2019

Henri Saarinen