Juniorijoukkueiden vastuuvalmentajat kaudella 2020

29.10.2019

Pallo-Iirojen juniorijoukkueiden vastuuvalmentajat tulevalla kaudella.(Suurenna kuvaa klikkaamalla)

Pallo-Iirojen juniorijoukkueiden vastuuvalmentajat tulevalle kaudelle on nimetty.

Valmennuspäällikkö Kimmo Hörkkö on tyytyväinen, että suurin osa menneen kauden vastuuvalmentajista jatkaa roolissaan myös ensi kaudella.

- Iso asia meille, koska se takaa välittömän jatkuvuuden joukkueiden ja pelaajien kehityspolulla. Meidän ei tarvitse käyttää aikaa siihen, että perehdytämme uusia valmentajia joukkueeseen eikä valmentajan tarvitse käyttää aikaansa uuteen ympäristöön totutellessa. Meidän toimintaympäristössä ja kulttuurissa tämä on erittäin tärkeää, koska panostamme vahvasti järjestelmälliseen ja progressiiviseen valmennukseen sekä ympärivuotiseen kehittymisen seurantaan.

Vastuuvalmentajien paikat, jotka tulivat täydennettäviksi alkavaksi kaudeksi, saatiin täytettyä seuran sisältä. Parhaimmillaan suoraan entisestä valmennustiimistä.

Naisten edustusjoukkueen hienosti Ykköseen nostanut Iiro Koivula tulee jatkamaan Markus Nurmen upeaa työtä B-tyttöjen parissa. C-tytöissä tapahtuu roolien vaihto, kun Mikko Mäkilä nousee vastuuvalmentajan rooliin. Viime kauden vastuuvalmentaja Katri Rajala jatkaa edelleen valmennustiimissä.

D12-pojissa (2008) vastuuvalmentajaksi tulee Eetu Kaipio. Kaipio ei ollut viime kaudella missään ikäkausijoukkueessa mukana, mutta hänen taustansa (mm. edustusjoukkueen kapteeni, vastuuvalmentajana seurassa kaudella 2017, tehoryhmävalmennusta menneenä kesänä) puoltaa nopeaa sopeutumista, sillä hän tuntee seuran tavan toimia, harjoitella ja pelata.

Poikien aloittavan ikäluokan eli G6-juniorit ottaa toista kautta putkeen haltuunsa Eero Rantanen. Pitkän seurahistoriansa ja koulutustaustansa (varhaiskasvatuksen maisteri) tukemana Rantanen takaa ikäluokalle laadukkaan ja onnistuneen lähdön junioripolulle, mikä on meille tärkeä asia.

Viime kauden G6-, nykyisen G7-joukkueen vastuuvalmentajaksi siirtyy Riku Laine, joka oli jo menneellä kaudelle joukkueen valmennuksessa mukana.

- Näillä vastuuvalmentajilla sekä heidän joukkueidensa muiden valmentajien ja toimijoiden kanssa, jotka tekevät kaikki erittäin hyvää ja tärkeää työtä, on todella hienoa lähteä alkavaan kauteen!

Vastuuvalmentajat joukkueittain:

B-juniorit Joel Grasso