Pallo-Iirojen Naiset vierasvoittoon Raisiossa

11.8.2019

Maalintekijät Ketola, Kannosto ja Lepistö

Naisten joukkue kävi lauantaina hakemassa kolme tärkeää pistettä 1-3 voitolla RaiFusta.

Pallo-Iirojen Naiset vierailivat lauantaina Raisiossa paikallisen RaiFun vieraana. Ottelu päättyi vieraitten 1-3 (1-0) voittoon. Ensimmäisen jakson alku mentiin suhteellisen tasaissa merkeissä. Iirot piti palloa ja RaiFu keskittyi suoraviivaisiin vastaiskuihin. Yksi tällainen tuotti myös tulosta kun Jenna Osa vei kotijoukkueen 1-0 johtoon. Peliä oli tuolloin pelattu 37 minuuttia. Jakson loppu oli Iironaisten totaalista hallintaa, eikä kotijoukkue juuri päässyt omalta alueeltaan pois. Tauolle mentiin kuitenkin näissä merkeissä.

Toisen jakson ensimmäiset 20 minuuttia jatkui siitä mihin ensimmäinen jakso päättyi. Iirot prässäsi ylhäältä ja kovaa, eikä kotijoukkue päässyt puolen kentän yli millään. Seurauksena oli väistämättömästi tasoitus Heta Lepistön toimesta 50. minuutilla. Ja yhdeksän minuuttia myöhemmin oli Jessica Kannoston vuoro lisätä maalitiliään pilkulta. Näin peli kääntyi vieraille 1-2. Tämän jälkeen tilanne hieman tasoittui, ja myös raisiolaiset saivat vaarallisempia hyökkäyksiä aikaiseksi. Ne Iirojen puolustus, Noora Tallilan johdolla, kuitenkin hoiteli mallikkaasti. Lopullisen naulan kotijoukkueen arkkuun löi sitten 84. minuutilla Laura Ketola hienolla kaukolaukauksellaan. Loppuajan vieraat keskittyivät turvaamaan johtoaan, ja näihin numeroihin ottelu myös päättyi.

"Hyvä esitys joukkueelta ja tärkeät pisteet kotiin. Hieman ailahtelevaa peli oli, mutta hienoa oli reilun 30 minuutin jakso, jolloin kotijoukkue ei juuri päässyt omalta alueeltaan mihinkään. Meidän korkea prässimme toimi todella hyvin. Saimme luotua riittävän määrän maalipaikkoja, ja mahdollisuudet oli suurinumeroisempaankin voittoon", kertoi Pallo- Iirojen päävalmentaja Iiro Koivula. "Myös muutamien yksittäisten pelaajien hieno esitys lämmitti mieltä. Tämä on sikäli tärkeää että laajutta tarvitaan, kun joillakin opiskelut alkavat ja Eveliina Hannulan kausi on loukkaantumisen takia paketissa. Mutta kaiken kaikkiaan tilanne näyttää ihan hyvältä", jatkoi Koivula.

Seuraavaksi Pallo-Iirot pelaa erittäin tärkeän ottelun, kun vieraaksi saapuu Härmä Hämeenlinnasta. Härmä on  nyt kaksi pistettä Iiroja perässä ja voitto tietäisi tukevaa otetta lohkon kakkossijaan. Tämä ottelu pelataan Alsecco Stadionilla lauantaina 17.8 alkaen klo; 13.00. Tervetuloa seuraamaan Naisten Kakkosta paikan päälle!