Työlapikkaat jalassa taistelupiste Espoosta

20.7.2019

Pallo-Iirot ja FC Honka Akatemia pelasivat laadukkaan jalkapallo-ottelun, jossa molemmat joukkueet antoivat kaiken mahdollisen kentälle. Raumalaisilla oli ottelussa enemmän laadukkaita maalipaikkoja, mutta ottelun lopussa kotijoukkue painoi sen verran vahvasti päälle, että piste oli varsin oikeutettu lopputulos.

Tuomari Notash Pourian vihellettyä pilliin pelin päättymisen merkiksi makasi nurmen pinnalla kaikkensa antaneita pelaajia. Vauhdikkaassa ja fyysisessä ottelussa ei kolhuilta säästytty. Kuuma keli teki vielä pelistä astetta haastavamman pelaajille.

Ensimmäisellä puoliajalla kotijoukkue siirtyi johtoon raumalaisten kannalta hieman halvasti. Hongalle vihellettiin pilkku melko harmittomasta tilanteesta, mutta rike tapahtui boksin sisältä. Matias Viitanen ampui pallon varmasti maalin alanurkkaan.

Pallo-Iirojen pelisuunnitelmana oli iskeä kovalla prässillä kiinni kun Honka pääsi palloon. Tämä toimikin verrattain hyvin, mutta muutaman kerran kotijoukkue pääsi laitojen kautta vahvoihin vastahyökkäyksiin.

- Sovimme, että kun vastustaja lähtee eteenpäin niin iskemme yhdessä kovaa kiinni. Kyllä se pitkälti niin menikin mikä tuntui hyvältä, vahvan ottelun juoksuvoimallaan pelannut Aleksi Leppänen pohti.

Ensimmäisellä puoliajalla Pallo-Iiroilla oli useampia laadukkaita maalipaikkoja, mutta hyökkääjä Waltteri Riihimäki ei saanut tähtäintä vielä kohdilleen.

- Pilkku tuli 50-50 tilanteesta ja sen jälkeen peli oli tasaista vääntöä. Meillä oli useampia maalipaikkoja. Toisaalta sitten vastustajalla oli aivan ottelun lopussa yksi tuhannen taalan paikka, joten ihan oikeutettu tulos. Taistelupiste.

- Oli mukavaa pelata ja sain käyttää vahvinta asettani eli juoksemista tänään hyväksi, useita kertaa vastustajan puolustajan ohi tikannut Leppänen linjasi.

Pallo-Iirot aloitti vahvasti toisella puoliajalla

Päävalmentaja Scott Green joutui ensimmäisellä puoliajalla vaihtamaan Konsta Siivosen pois loukkaantumisen vuoksi. Hänen paikalleen kentälle kirmasi Aleksi Toivonen.

Pallo-Iirot saikin todella vahvan jakson toiselle puoliajalle. Läheltä piti - paikkojen jälkeen Topias Silvennoinen sai loistavan alustuksen Riihimäeltä boksissa ja  Silvennoinen niittasi kauden kolmannen maalinsa läheltä sisään.

Loppua kohden peli tasoittui ja viimeisen kymmenenminuuttisen Honka painoi vahvasti päälle kun Pallo-Iirot joutui pelaamaan osittain alivoimalla juuri Silvennoisen loukattua. Green käytti kaikki vaihtonsa ja lisää juonikkuutta hyökkäyspäähän toi Juuso Aalto, joka korvasi Riihimäen.

Debyyttinsä Pallo-Iirojen paidassa tekivät myös molemmat englantilaispelaajat. James Whiting aloitti laitapuolustajana, mutta nousi pelin edetessä ylemmäksi. Oscar Johnston vaihdettiin sisään ottelun 73 minuutilla. Etenkin Whiting pelasi vahvan ottelun huomioiden, että viimeinen ottelu on niinkin kaukaa kuin toukokuulta.

Myös Pallo-Iiroilla oli ottelun viimeisellä minuutilla paikka tehdä voittomaali kun keskitys tavoitti Erik Mirelin pään, mutta pusku suuntautui yli maalin.

Seuraavaksi Pitsiyönspesiaali

Raumalaisten riveissä neljännen ottelun pelannut Leppänen odottaa jo ensi viikon perjantaita.

- Mitä enemmän yleisöä, sen enemmän juoksen, Leppänen naurahti.

Pallo-Iirot ja MuSa ovat sopineet Leppäsen ja Riihimäen siirroista Pitsiyön spesiaaliin saakka. Aleksi Leppänen on toistaiseksi pitänyt näkemästään.

- Olen positiivisesti yllättynyt siitä kuinka paljon jätkät tekee töitä ja kuinka paljon juoksemme pelissä. Kaikki tekee helvetisti töitä ja hyvällä fiiliksellä. Joukkuehenki on kunnossa eikä kukaan puhu pahaa toisistaan. Pidetään tunnetila korkealla, niin pelit on aika hauska pelata, Leppänen päätti.

Pallo-Iirot kohtaa seuraavaksi ensi viikon perjantaina Pitsiyönspesiaalissa Tampere Unitedin. Tervetuloa!