Kauden ensimmäisen paikallistaiston aika

18.6.2019

Juhannusviikon jännitysnäytelmä pelataan keskiviikkona Alsecco stadionilla, kun Pallo-Iirot kohtaa FC Jazzin. Ottelutapahtumassa mukana ravintola Sydvest, pienpanimo Beer Hunter’s ja DJ Eero Sipsi.

Tunnelma on varmasti lämmin niin kentällä kuin katsomossakin, kun keskiviikkona käydään kauden ensimmäinen derby FC Jazzia vastaan.

Raumalaiset pelasivat edellisen kerran sunnuntaina. Tampereella Ilves/2 suorastaan murskasi Pallo-Iirot, kun pelin jälkeen taululla olivat rumat lukemat 8-0. Ilves onnistui heti pelin alussa ottamaan pallon hallintaansa ja iskemään avauspuoliskolla kolme maalia. Pelin loppuun ei saatu enää kaivettua tarvittavaa energiaa ja tahtotilaa, ja Ilves meni menojaan.

- Ei oltu ehkä ihan valmiita pelin alkaessa. Emme myöskään olleet niin kurinalaisia ja työteliäitä kuin aiemmissa peleissä, jotka on onnistuttu voittamaan, Valtteri Veijanen myöntää.

Pelin jälkeen katseet siirrettiin nopeasti jo kohti seuraavaa ottelua.

- Keskiviikkona kyseessä on niin spesiaalipeli, kun vastassa paikallisvastustaja FC Jazz ja katsomossa toivottavasti paljon yleisöä, niin helppo latautua ja unohtaa viime sunnuntai.

FC Jazz on sarjataulukossa aivan Pallo-Iirojen kintereillä, kun porilaisjoukkueella on kasassa yksi piste vähemmän.

Porilaisten kausi alkoi hieman yskähdellen, kun kolme ensimmäistä ottelua päättyivät tappioihin. Nyt kurssi on kuitenkin kääntynyt, ja kolmessa viime ottelussa kaatuneet ovat niin EPS, KaaPo kuin viimeksi Tampere Unitedkin.

Pallo-Iirojen ja FC Jazzin välisistä kohtaamisista saatiin edellisen kerran nauttia kaudella 2013 Kakkosen länsilohkossa. Kyseinen kausi päättyi FC Jazzin osalta nousujuhliin.

Tuttuja vastassa

Mielenkiintoa keskiviikon kamppailuun lisää myös Jussi Aallon paluu Äijänsuolle, FC Jazzin paidassa. ”Geru” kuului vielä keväällä raumalaisjoukkueeseen, mutta tiet erkaantuivat toukokuun alussa ja mies siirtyi paikallisvastustajan riveihin.

Aalto on saanut pelit porilaisseurassa kulkemaan kiitettävästi, ja mies on edelliseen kolmeen peliin iskenyt neljä maalia.

- Geru pitää ehdottomasti ottaa erikoistarkkailuun, Veijanen hymyilee.

- Kaikista meistä on kiva päästä pelaamaan Gerua vastaan ja uskoisin, että hänestäkin on kiva tulla pelaamaan meitä vastaan.

Keskiviikon ottelussa kentän lisäksi tapahtuu myös sen ulkopuolella. Terassi aukeaa jo 17:30, kun ottelutapahtumassa paikalla ovat ravintola Sydvest, pienpanimo Beer Hunter’s ja musiikista vastaa raumalainen DJ Eero Sipsi Itäpuisto Kingseistä. Lisää ottelutapahtumasta voi lukea täältä.

- Luvassa on kuuma paikallispeli, jonka jälkeen on hyvä lähteä juhannuksen viettoon. Viime vuonna juhannusviikon ottelu oli heti pitsipelin jälkeen ehdottomasti siistein kotipeli, Veijanen hehkuttaa.

Pallo-Iirot – FC Jazz Alsecco stadionilla keskiviikkona 19.6. klo 18:30, terassi auki tunti ennen. Tervetuloa!