Jatkuuko vierasottelujen voittoputki?

25.5.2019

Pallo-Iirot matkustaa sunnuntaina Kauniaisiin GrIFK:n vieraaksi. Sarjataulukossa piste-eroa on vierasjoukkueen eduksi viisi pistettä, kun kummallakin on pelattuna kolme ottelua.

Raumalaisten kausi on alkanut hyvin. Kolmen ottelun jälkeen tilastoissa on yksi tappio ja kaksi voittoa, joista kummassakaan ei ole päästetty maaliakaan. Molemmat voitetut ottelut on pelattu vieraissa, joten sunnuntaina tavoitteena on jatkaa hyvien vierasottelujen sarjaa.

Edellisen kerran Pallo-Iirot pelasi viikko sitten lauantaina, kun Pyynikin urheilukentällä kohdattiin Tampere United. Ottelu oli vauhdikas ja tapahtumia riitti. Tamperelaisilla oli omat paikkansa maalintekoon, mutta pelin loputtua taululla komeilivat lukemat 0-2 ja Miko Lainiolle tilastoihin jo toinen nollapeli Kakkosessa.

GrIFK:n kauden alku ei ole sujunut aivan yhtä hyvin, kun kolmen ottelun jälkeen kasassa on vain yksi piste. Kauden avausottelussa SalPaa vastaan tuli tasapeli, mutta kaksi seuraavaa peliä päättyivät tappioihin. Tällä hetkellä joukkue majailee sarjataulukon pohjimmaisena. Piste-ero pykälän ylempänä sijaitsevaan FC Jazziin on tosin vain kaksi pistettä, kun pelattuja otteluitakin on porilaisjoukkueella pari enemmän.

Pallo-Iirot ja GrIFK pelasivat kaudella 2015 samassa lohkossa Kakkosta ja kohtasivat kolme kertaa. Tuolloin kaikista otteluista voittajana poistui GrIFK.

”Jatketaan samalla tavalla, niin voittoja tulee varmasti lisää”

Kauden kynnyksellä FC TPS:sta Pallo-Iiroihin lainasopimuksella siirtyneen Julius Perälän kulunut kuukausi on mennyt hyvin. Vastuuta on Raumalla saanut ja alkuviikosta tuli kutsu U18-maajoukkueeseen.

- Yksi maajoukkuetapahtuma keväällä jäi väliin, joten tuntuu hyvältä saada taas kutsu. Tietää, että on tullut tehtyä jotain oikein, Perälä toteaa.

Perälä on edustusjoukkueen kolmessa ensimmäisessä ottelussa jokaisessa pelannut täydet minuutit. Entuudestaan miesten peleistä ei kokemusta turkulaispelaajalta juurikaan löytynyt, ja Kakkosen taso on päässyt jopa hieman yllättämään.

- Osasin odottaa kovia pelejä, mutta vastustajat ovat oikeastaan olleet vielä tasokkaampia, mitä osasin odottaa. Ensimmäiset ottelut olleet hyviä pelejä, joissa pitänyt pelata tosissaan, että pärjää. Se on hyvä juttu, Perälä painottaa.

- Omaan pelaamiseen olen ihan tyytyväinen. Toki aina voi parantaa ja koen, että etenkin hyökkäyssuuntaan minulla on antaa enemmänkin. Tavoite olla seuraavassa pelissä taas parempi.

Kovin tarkkaa käsitystä Perälällä ei ole siitä, millainen vastustaja GrIFK on. Luottoa omaan joukkueeseen kuitenkin löytyy, mitä sitten vastaan tuleekaan.

- Viime peli oli meiltä hyvä. Jatketaan samalla tavalla, niin voittoja tulee varmasti lisää.

Sunnuntain kokoonpanoon on luvassa muutoksia. Kauden alun sivussa ollut Henri Saarinen pelasi kakkosjoukkueen ottelussa keskiviikkona, ja on jälleen pelikuntoinen. Lainasopimuksella Raumalle saapuneet Aleksi Leppänen ja Joonas Lakkamäki ovat palanneet MuSaan auttamaan loukkaantumisista kärsivää porilaisjoukkuetta. Pallo-Iirojen terveystilanne sen sijaan näyttää hyvältä, sillä Aleksi Pihlainen on tällä hetkellä ainut, joka ei ole pelikuntoinen.

GrIFK – Pallo-Iirot sunnuntaina 26.5. klo 18.30