Kotiavauksen aika – "Koitetaan luoda Äijänsuosta paikka, jonne vastustajan ei ole helppo saapua pelaamaan"

10.5.2019

Kakkosen kausi käynnistyi Pallo-Iirojen osalta viikko sitten Helsingissä, josta tuliaisena kolme pistettä. Lauantaina Alsecco stadionilla pelataan kotiavaus, kun FC Honka Akatemia saapuu Raumalle.

Pallo-Iirojen kausi alkoi synkän harjoituskauden jälkeen voitokkaasti, kun Oulunkylän tekonurmella Käpylän Pallo kaatui lukemin 0-1. Etenkin ensimmäisen puoliajan vierasjoukkue onnistui paineistamaan ja luomaan hyviä maalintekotilanteita tehokkaasti.

- KäPa-peliin vaikutti jonkin verran se, että heidän maalivahtinsa ajettiin ulos ottelun alussa. Päästiin pelaamaan ylivoimalla ja saatiin peliä hallintaamme. Tärkeää, että saatiin kolme pistettä heti kauden ensimmäisestä ottelusta, joukkueen varakapteenina toimiva Matias Majapuro toteaa.

Majapuro pelasi Pallo-Iiroissa viimeksi kaudella 2015, jonka päätteeksi joukkue putosi Kakkosesta. Nyt, kolme kautta myöhemmin, Majapuro nähdään jälleen sinikeltainen pelipaita yllään ja Pallo-Iirot pelaa taas kolmanneksi korkeimmalla sarjatasolla.

- Hienoa päästä pelaamaan Kakkosta, niin omasta kuin seurankin puolestakin. Kauden ensimmäiseen kotiotteluun lähden odottavin fiiliksin. Koitetaan saada hyvä startti heti pelin alkuun ja sitä kautta ottaa peliä haltuumme.

Vastustajajoukkue FC Honka Akatemia on pelannut Pallo-Iiroja ottelun enemmän, aloitettuaan kauden FC Jazzin kanssa viikon muita aiemmin. Avausottelu toi espoolaisille 2-1 -voittoon ja viikko sitten Kaarinassa tuloksena oli maaliton tasapeli. Robbie Azodo on tällä hetkellä joukkueensa paras – ja ainut – maalintekijä, tehtyään Hongan molemmat maalit porilaisia vastaan.

- FC Honka ei ole itselleni kovin tuttu seura. Käsittääkseni vastaan on tulossa nuori ja taitava joukkue, joka on aloittanut kauden ihan hyvin. Koitetaan luoda Äijänsuosta paikka, jonne vastustajan ei ole helppo saapua pelaamaan.

Lauantain otteluun Pallo-Iirot lähtee ilman ykkösmaalivahti Henri Saarista. Myöskään Aleksi Pihlainen ei ole vielä pelikuntoinen. Molemmat ovat näillä näkymin sivussa vielä pari viikkoa. Emenike sen sijaan pelasi jo kakkosjoukkueen mukana keskiviikkona ja on Honkaa vastaan käytettävissä.

Ottelutapahtumassa on kioski auki ja tarjolla mm. makkaraa, popcornia, hattaraa ja virvokkeita anniskelukatsomoon. Puoliajalla edustusjoukkueen vaihtomiehet pelaavat vuonna 2011 syntyneitä junioreita vastaan.

Pallo-Iirot – FC Honka Akatemia lauantaina 11.5. klo 17 Alsecco stadionilla, tervetuloa!