Kausi käyntiin KäPa:a vastaan

3.5.2019

Harjoitusottelut on nyt pelattu, ja on aika käynnistää kausi Kakkosessa. Pallo-Iirojen avausottelu pelataan Helsingissä Käpylän Pallon vieraana.

Kautta edeltävät harjoitusottelut eivät menneet Pallo-Iirojen osalta aivan suunnitelmien mukaisesti, kun tuloksena oli yksi tasapeli ja neljä tappiota. Etenkin maalinteon kanssa oli haastavaa, kun ensimmäisissä neljässä pelissä raumalaisjoukkue ei onnistunut tekemään maaliakaan. Maaliton putki saatiin kuitenkin katki viikko sitten NJS:a vastaan.

- Positiivista, että saimme edes sen yhden maalin aikaan. Sen jälkeen pelissä noin vartin verran näytti siltä, että tulisi vielä toinenkin maali. Loppupuolella ottelua keskittyminen kuitenkin ikävästi herpaantui, päävalmentaja Scott Green harmittelee.

Lauantaina kauden avausottelussa vastaan asettuu Käpylän Pallo. Helsinkiläisseura on viime vuosina ollut keskikastin joukkueita miesten Kakkosessa. Viime kauden päätteeksi sijoitus B-lohkossa oli kahdeksas, joka on sama kuin kaudella 2016 A-lohkossa. Siinä välissä sijoitus oli pykälän parempi.

Green lähtee KäPa-otteluun toiveikkain mielin.

- Olemme pelillisesti jo lähempänä sitä, mihin pyrimme, vaikka tulostaululla se ei ole vielä näkynyt. Kyse on tällä hetkellä pienistä virheistä, jotka toivottavasti pystymme jättämään taaksemme lauantaina. Toivon, että pelaajat ymmärtävät, että kausi alkaa nyt ja ovat valmiita antamaan kaikkensa.

Ottelun kokoonpanoa verottavat pienet vammat, kun sivusta ottelussa ovat Henri Saarinen, Aleksi Pihlainen ja Emenike. Joukkueen mukaan kauden alla liittyneet Genc Kovaqi, Julius Perälä ja Otto Schultz ovat käytettävissä heti lauantaina.

KäPa - Pallo-Iirot lauantaina 4.5. klo 18.30, ottelusta liveseuranta Twitterissä.