Harjoitusottelut jatkuvat – Pallo-Iirot kohtaa FC Hakan

5.4.2019

Edustusjoukkueen harjoituskauden toinen osuus käynnistyi viime lauantaina NoPS:a vastaan. Seuraava ottelu pelataan huomenna, kun FC Haka saapuu Raumalle.

Viime lauantaina Pallo-Iirot kohtasi NoPS:n harjoituskauden toisen osuuden avausottelussa. Pelissä nähtiin Pallo-Iirojen osalta useampi hyvä tilanne ja yksi rangaistuspotku, mutta tolppia lähemmäs maalia ei päästy. Maalinteossa ei onnistunut myöskään NoPS, joten ottelu päättyi 0–0. Pallo-Iirot kuitenkin hallitsi ajoittain peliä vahvastikin, ja päävalmentaja Scott Green oli tyytyväinen peliesitykseen.

Lauantaina valmistautuminen kuukauden päästä alkavaan Kakkosen kauteen jatkuu, kun Alsecco Stadionille saapuu Ykkösessä pelaava FC Haka. Valkeakoskelaisjoukkue on viimeksi kohdattu vuoden 2015 Suomen Cupin kolmannella kierroksella. Tuolloin Eetu Setänen tasoitti ottelun peliajan viimeisillä minuuteilla, mutta FC Haka nappasi lopulta tasaisesta ottelusta jatkoajalla 2–5 -voiton, tehtyään kaksi viimeistä maalia tyhjiin.

Vastassa vanha seura

Toisen kautensa Pallo-Iiroissa aloittavalle Emenike Mbachulle FC Haka on tuttu seura, sillä hän pelasi Valkeakoskella kahden kauden ajan ennen Pallo-Iiroihin saapumista.

- En koe, että FC Hakaa vastaan pelaaminen on mitenkään erilaista kuin muitakaan joukkueita vastaan. Toki vastapuolella pelaa kavereitani ja mahdollisesti pääsen pelaamaan myös parasta ystävääni vastaan.

Emenike näkee pelissä mahdollisuudet voittoon, vaikka haaste on kova.

- Sillä ei ole väliä, että he pelaavat Ykköstä ja me Kakkosta, tavoitteenamme on olla parempia ja voittaa.

Rohkeus ja varmuus testiin

Scott Green toivottaa Teemu Tainion ja FC Hakan lämpimästi tervetulleeksi.

- Teemulla oli hieno ura niin Suomessa kuin ulkomaillakin, ja olemme todella kiitollisia, että hänen valmentamansa FC Haka saapuu Raumalle.

Tulevaan peliiin Green painottaa samoja asioita kuin viime viikollakin.

- Fokus on intensiteetissä, energiassa, laadussa, pelin ymmärtämisessä ja sijoittumisessa. Nyt huomio meidän pallon hallintaan on suurempi, kun pelaamme parempia pelaajia vastaan. Tämän vuoksi jokaisen pitää näyttää rohkeutta ja varmuutta pallon kanssa.

- Pelin aikana korostuu myös pelaajien psykologinen puoli eli varmuus, usko, maltti ja sitoutuvuus, Green selventää.

NoPS:a vastaan Pallo-Iirot vaihtoi koko miehistön ensimmäisen puoliajan jälkeen. Nyt tarkoituksena on nostaa peliminuutteja.

- Lauantain suunnitelmana olisi pelata 55-60 minuuttia, ja sitten tehdä samanlainen koko kentällisen vaihto kuin viime pelissä.

- Odotan tätä peliä, sillä se tulee antamaan minulle lisää tietoa joukkueestamme ja pelaajistamme, Green päättää.

Pallo-Iirot – FC Haka Alsecco Stadionilla lauantaina 6.4. klo 13, tervetuloa!