Dominointi ei näkynyt tulostaululla

30.3.2019

Pallo-Iirojen ja NoPS:n välinen tapahtumarikas ottelu antoi katsojille miltei kaikkea, mutta ei maaleja. Kotijoukkue tuhlasi kahdeksan kappaletta laadukkaita maalipaikkoja. Päävalmentaja Scott Green oli kuitenkin tyytyväinen iltapäivän antiin, vaikka tulos ei luonnollisesti lämmittänytkään.

Pallo-Iirojen tavoitteena oli antaa kaikille pelaajille peliaikaa ottelussa. Valmennusjohto vaihtoikin puoliajalla kaikki pelaajat maalivahti Henri Saarista lukuunottamatta, joka tuli tunnin kohdalla vaihtopenkille.

Ensimmäisen kymmenen minuutin aikana Pallo-Iiroilla oli jo kaksi hyvää maalipaikkaa kärjessä pelanneen Eetu Snickerin toimesta, mutta tolppaa lähemmäksi raumalaiset eivät päässeet.

Tosin myös NoPS pääsi koittamaan Henri Saarisen refleksejä ottelun alussa, mutta maalivahti oli heti alusta asti hereillä.

Pallo-Iirot piti palloa ja kontrolloi peliä. Pallonhallinnan kautta joukkue loikin hyviä maalipaikkoja, mutta myös hyviä aihioita, joista yleensä viimeinen ratkaisu jäi puutteelliseksi.

25 minuutin jälkeen alkoi Pallo-Iiroilla vaihe, jossa pallo olisi paremmalla viimeistelyllä voitu toimittaa NoPS:n verkkoon useamman kerran. Ensin Erik Mirel leikkasi hyvin keskelle ja laukoi kierteisen vedon, joka meni vain senttejä ohi NoPS-maalin.

Muutama minuutti ja hyvän prässin seurauksena Jussi Aallolle avautui paikka ja mies malttoi vielä harhauttaa. Jostain NoPS-puolustaja sai maaliviivalta vielä ruumiinosansa pallon tielle.

Juuso Aallon ja Emeniken pelinrakentelun seurauksena palloa toimitettiin vastustajan boksiin puolentusinan kertaa ja Matias Majapuron pitkän soolokuljetuksen seurauksena pallo osui toistamiseen NoPS:n maalin tolppaan.

- Olen tyytyväinen ensimmäisen puoliajan esitykseemme. Dominoimme peliä ja meillä oli runsaasti maalipaikkoja. Haimme pelistä intensiteettiä ja laatua pallon kanssa. Molemmissa onnistuimme, mutta vielä jäi parannettavaakin, päävalmentaja Scott Green summasi.

Pelaajat vaihtuivat - juoni ei

Toiselle puoliajalle koko miehistönsä vaihtanut Pallo-Iirot jatkoi siitä mihin ensimmäisellä puoliajalla jäi. Etenkin Topias Silvennoisen ja Roope Virtasen kautta Iirot loi tukuttain hyviä tilanteita NoPS:n maalille.

Kertaalleen Virtanen oli nokikkain maalivahdin kanssa, mutta kentän suurin sankari koppasi tämän ja hetkeä myöhemmin Miska Rantamäen yrityksen viidestä metristä.

Topias Silvennoinen loi jatkuvasti vaikeuksia NoPS:n puolustukselle. Vahvan nousun jälkeen puolustaja joutui roikkumaan Silvennoisen pelipaidassa, mistä seurauksena oli rangaistuspotku. Miska Rantamäen pilkku suuntautui kuitenkin liian keskelle.

Pallo-Iirot jauhoi peliä kärsivällisesti ja kontrolloi tapahtumia myös toisella puoliajalla. Muutamaan otteeseen NoPS iski terävästi vastaan. Ottelun lopussa Valtteri Veijasen jatko osui ylärimaan, mutta vastustajan maali oli tänään kuin noiduttu.

- Saimme tänään hyvää informaatiota siitä kuinka pidämme palloa. Ensi viikolla FC Hakaa ja sen jälkeen FC TPS:aa vastaan saamme taas tietoa kun olemme vähemmän pallossa. Olen tyytyväinen joukkueen esitykseen tänään niin ensimmäisellä kuin toisella puoliajalla. Tulos ei tietenkään tyydytä, kyllä noista paikoista olisi 3-4 maalia saada vähintään, Green päätti.

Seuraava harjoitusottelu on ensi viikon lauantaina klo 13 FC Hakaa vastaan Alsecco stadionilla.