Pallo-Iirot kohtaa lauantaina NoPS:n

29.3.2019

Edustusjoukkueen harjoituskauden toinen osuu potkaistaan käyntiin harjoituspelien merkeissä lauantaina. Klo 15 Alsecco stadionille saapuu Tampereen piirin Kolmosessa pelaava Nokian Palloseura.

NoPS on tuttu joukkue Pallo-Iiroille kaudelta 2016, jolloin seurat pelasivat Tampereen piirin Kolmosessa. Tuolloin molemmat joukkueet voittivat kotiottelunsa, mutta samoista joukkueista ei voida enää puhua, vaan molemmat joukkueet ovat muuttuneet runsaasti.

Etenkin NoPS on julistanut tavoitteekseen nousta kauden päätteeksi liiton sarjoihin Kakkoseen ja tätä tukeaakseen nokialaiset hankkivat päävalmentajaksi ex-Tampere United käskijä Mikko Mäkelän, jonka tukena pelaajakoordinaattorina toimii Mika Suonsyrjä.

Miesten vaikutuksesta NoPS:ssa pelaakin useampi entinen TamU-pelaaja ja joukkue näyttää vahvistuneen runsaasti. Katetta nousupuheilla on siis olemassa ja harjoituskaudellakin NoPS on kaatanut muun muassa HJS:n ja ToVe:n.

Pallo-Iiroilla on käynnistynyt uusi vaihe harjoituskaudessa

Viime kauden päätteeksi takaisin liiton sarjoihin noussut Pallo-Iirot on pelannut harjoituskaudella vasta kolme ottelua. Harjoituspelissä EuPa kaatui 6-1 lukemin ja Suomen Cupin otteluissa niin KaaPo kuin SalPa:kin osoittautuivat liian koviksi 3-0 ja 2-3 lukemin. Muun muassa KaaPo-ottelu oli kuitenkin raumalaisilta erittäin hyvä peli, jossa lopussa miesvajaalla kotijoukkue teki pari maalia.

Lauantaina NoPS:ia vastaan alkaa harjoituspelien putki, joka päättyy sarjakauden kynnyksellä.

- Ensinnäkin, niin toivotan NoPS:n lämpimästi tervetulleeksi lauantaina Äijänsuolle, päävalmentaja Scott Green toivottaa.

- Viimeinen pelimme on SalPa:a vastaan tammikuussa ja sen jälkeen pidimme taukoa kunnes helmi-maaliskuun vaihteessa aloitimme fyysisen harjoittelun. Viimeisen viikon olemme käyneet läpi taktista puolta pelaamisestamme, yksilöiden rooleja sekä vastuita.

- NoPS-ottelusta haemme intensiteettiä peliimme, pelinymmärrystämme varsinkin sijoittumisessa ja miten suoriudumme pallon kanssa. Kiinnitämme myös huomiota siihen miten reagoimme kun menetämme pallon.

- Huominen peli on meille mahtava tilaisuus saada tietoa siitä miten olemme viimeiset viisi viikkoa tehneet töitä. Myös saada tietoa siitä mitä meidän pitää vielä kehittää ja millä osa-alueilla, Green lisää.

- NoPS tulee varmasti tarjoamaan meille kovan mittarin tässä vaiheessa kautta.

Erik Mirel FC TPS:sta mukana pelissä

Valmennusjohdon tarkoituksena on, että lauantain pelissä tullaan kentällä näkemään kaksi erilaista joukkuetta.

- Tavoitteeni on pikkuhiljaa ohjata joukkue pelaamaan 90 minuuttinen. Sen vuoksi peluutan kahta eri miehistöä pelissä.

Pallo-Iiroilla on käytössään kaikki edustusjoukkueen pelaajat. Uutena miehenä mukaan tulee FC TPS:sta keskikenttäpelaaja Erik Mirel.

Pallo-Iirot - NoPS lauantaina klo 15. Tervetuloa!