Suomen Cup käyntiin KaaPo:n vieraana

17.1.2019

Pallo-Iirojen kauden 2019 ensimmäinen virallinen peli pelataan KaaPo:a vastaan lauantaina klo 16 alkaen Kaarinassa. Samalla korkataan Suomen Cup 2019 alkaneeksi. KaaPo on vanha tuttu kiistakumppani edellisiltä kausilta ja tulevalle sesongilla joukkueet kohtaavat myös Kakkosessa.

Pallo-Iirojen ja KaaPo taistelivat noususta Kakkoseen vuonna 2017 ja silloin kaarinalaiset olivat selvästi sarjan paras joukkue. Raumalaisten vuoro oli vuotta myöhemmin ja nyt joukkueet ovat taas liiton sarjoissa samaan aikaan sitten vuoden 2015, jonka päätteeksi molemmat myös putosivat.

KaaPo:ssa on myös paljon raumalaisväriä sillä Iirojen kasvatit Niklas Kuusio ja Mikko Valtanen edustavat Kaarinan ylpeyttä ensi kaudella myöskin. Joukkueen riveissä on myös pelannut viime kaudella hetken Pallo-Iiroissakin lainalla ollut Antti Horjanheimo.

KaaPo sijoittui viime kaudella Kakkosen B-lohkossa hienosti neljänneksi. Pallo-Iirot saa tässä vaiheessa harjoituskautta heti vastaansa todellisen mittarin, joskin molemmat joukkueet varmasti täydentyvät vielä pelaajilla.

Kotijoukkue tiedotti jo joulukuussa kahdestakymmenestä pelaajasopimuksesta, joten varsin laadukas ja kovia pelejä pelannut nippu asettuu Pallo-Iirojen vastustajaksi lauantaina.

Kakkosen Cup'sta on mahdollista edetä Suomen Cupin pudotuspelivaiheeseen ja saada esimerkiksi Veikkausliigaseura kotiotteluun vastustajaksi.

Pallo-Iirojen kanssa KaaPo:n lisäksi samassa lohkossa on SalPa ja vain lohkovoittaja etenee cupissa. Pallo-Iirot kohtaa SalPa:n Alsecco stadionilla perjantaina 25.1. klo 18.30.

Pallo-Iirojen kokoonpano lauantaina rakentuu seuraavista pelaajista:

Henri Saarinen mv

Miko Lainio mv

Mikael Nurmi

Aleksi Pihlainen

Aleksi Toivonen

Eetu Setänen

Valtteri Veijanen

Matias Majapuro

Juho Nurmi

Eetu Kaipio

Miika Pertola

Konsta Siivonen

Aake Rapala

Topias Silvennoinen

Roope Virtanen

Juuso Aalto

Kalle Kankare

Eetu Snicker

Jussi Aalto

Emenike

Pallo-Iirojen livetililtä pelkkä tulosseuranta.