Pallo-Iirojen nuoret kiittivät ja kumarsivat

6.10.2018

Nuorekkaalla kokoonpanolla otteluun lähtenyt Pallo-Iirot murskasi sarjajumbo FC Bodan kauden viimeisessä vierasottelussa 2-5 lukemin. Roope Virtanen iski hattutempun ja Juuso Snicker kaksi maalia.

Mutaisella ja pomppivalla Amospuiston nurmella pelattu peli oli sarjakärjen näytöstä alusta loppuun. Pallo-Iirot oli varmistanut nousunsa ja peluutti huomattavasti nuorempaa kokoonpanoa. Nuoret tarttuivat vastuuseen ja ensimmäisellä puoliajalla Juuso Snicker ja Roope Virtanen pommittivat Pallo-Iirot ratkaisevan tuntuiseen 0-3 johtoon. Virtaselle kirjattiin maaleista kaksi.

Rohkeasti ja vapautuneesti pelannut Pallo-Iirot aloitti maalinteon 19 minuutilla kun kapteenin nauhaa kantanut Jussi Aalto vapautti Juuso Snickerin yksin läpi. Synnynnäinen maalintekijä laittoi pallon varmasti maaliin.

Roope Virtanen iski seuraavat kaksi kertaa. Ensin Virtanen laittoi pallon jälleen läpiajosta maaliin ja seuraavassa maalissa mies pelasi hienosti yhteen Eetu Snickerin kanssa. Snicker laukoi ja Virtanen kävi laittamassa irtopallon sisään. Molemmissa maaleissa alustajana toimi taas Jussi Aalto.

Kokeneelle pelimiehelle kolme syöttöä.

Raumalaisten kannalta huolta herätti Konsta Siivosen paha loukkaantuminen. Vuonna 1998 syntynyt keskikenttämies jouduttiin ambulanssin toimesta viemään pois kentältä. Tilanteesta kotijoukkueen pelaajalle vain varoitus.

Veljekset Snicker olivat vielä puoliajan lopussa lähellä maalintekoa. Hieno yhteenpelaaminen ja nuorempi Eetu Snicker oli läpi. Chippi yli maalivahdin meni vain inan ohi maalin.

FC Boda sai vielä viimeisellä minuutilla tilanteen, mutta Pallo-Iirojen maalivahti torjui upeasti läpiajon.

Puoliajalle mentiin 0-3 tilanteessa.

Virtanen tikkaa hattutempun

Kotijoukkue Boda aloitti toisen puoliajan räväkästi. Reilun minuutin jälkeen Pallo-Iirot hävisi kaksinkamppailuja ja kotijoukkueen pelaaja pelattiin laidasta läpi. Hyvä keskitys leijaili ohi Pallo-Iirojen topparien ja Sebastian Westerholm pääsi tyhjistä laittamaan pallon sisään.

Pallo-Iirot kuittasi kuitenkin nopeasti. Jälleen Jussi Aalto ja Eetu Snicker pelasivat juonikkaasti ja Roope Virtanen pelattiin yksin läpi. 21-vuotias laituri nosti pallon yli maalivahdin ja hattutemppu oli tosiasia.

Pallo-Iirot siirtyi 1-5 johtoon kun Topias Silvennoinen taisteli pallon keskialueella ja pelasi Juho Nurmelle pallon, joka taas jatkoi Eetu Snickerille. Veljeksistä nuorempi harhautti maalivahdin ja syötti Juuso Snickerille tyhjään maaliin. Tästä vanhempi Snicker ei erehtynyt.

Pisteiden valossa panoksettoman ottelun lisäjalla kotijoukkueen John Sandholm kavensi vielä pelin 2-5:een.

A-junioreista mukaan tulleet Teemu Nurmi ja Leevi Ahonen saivat myös omat minuuttinsa pelissä.

Kauden viimeisen ottelunsa Pallo-Iirot pelaa ensi viikon lauantaina klo 14 alkaen Wolvesia vastaan Alsecco stadionilla. Pelissä jaetaan joukkueelle mitalit ja Kolmosen voittamisen kunniaksi annettu pokaali. Tervetuloa todistamaan historiaa!