Kausi kääntyy loppusuoralle - Pallo-Iiroilla revanssi mielessä

7.9.2018

Iirot saa vastaansa Alsecco stadionille Salon Wilppaan, jolle raumalailla on velkoja maksettavana. Kevätkierroksella Wilpas oli kotikentällään selkeästi parempi ja voitti Pallo-Iirot 2-0. Joukkueiden pelit ovat lähteneet tuon ottelun jälkeen kehittymään eri suuntiin.

Wilpas oli kevätkauden ehdoton yllättäjäjoukkue. Salolaiset voittivat viisi ensimmäistä otteluaan ja johtivat pitkään sarjaa. Kesäkuun puolessä välissä Wilpas hävisi FC Bodalle vieraissa minkä jälkeen alkoi pitkä putki ilman voittoa. Putki loppui viime kierroksella TPK:ta vastaan, Wilpas murskasi turkulaiset 7-1 lukemin.

Vaikka Wilppaan voitoton putki venyi kymmenen ottelun mittaiseksi, niin se piti sisällään muun muassa tasapelit FC Ålandia ja MaPS:ia vastaan sekä tiukan häviön Peimari UTD:lle vieraissa. Pelillisesti Wilpas ei siis ole ollut niin huonossa vireessä mitä taas pistesaalis on näyttänyt.

Toisaalta sitten joukkue antoi varoituksen tuloskunnostaan viime kierroksen hulppealla voitolla TPK:sta. Salolaisryhmä on sarjataulukossa sijalla 6. ja pystyy loppukauden pelaamaan ilman suurempia paineita.

Wilppaan pelaajista kannattaa seurata 9 maalia tehnyttä Jesse Jokiniemeä, joka osui taas viime kierroksella tehden kaksi maalia. Raumalaisille tuttu pelaaja löytyy myös ampparipaitojen riveistä: toppari Joonas Ojanen luuti Pallo-Iiroissa edelliskaudella. Sunnuntaina Ojasta ei tosin nähdä kentällä, koska mies asuu parhaillaan ulkomailla.

Pallo-Iirot hakee kasvojen pesua ja hyvää virettä loppukaudelle

Iirot ottivat edellisiltä kierroksilta kaksi isoa voittoa. Ensin Ahvenanmaalla Pallo-Iirot oli alakynnessä, mutta taisteli itselleen Eetu Setäsen ja Joonas Manzon maaleilla väkisin voiton sarjakakkosesta FC Ålandista.

Kotikentällä Iirot jatkoi hyviä otteitaan pelaten fiksusti Peimari Unitedia vastaan. 2-0 voitolla Iirot vankisti sarjajohtoaan. Viime kierroksella raumalaiset kokivat kuitenkin tylyn palautuksen maan pinnalle, kun PIF jyräsi Iirojen yli Paraisilla. Peli oli käytännössä taputeltu puolen tunnin jälkeen kun isännät olivat potkineet taululle 3-0 lukemat. Iirot paransi toiselle puoliajalle, mutta ei päässyt enää peliin kiinni.

Kautta on nyt jäljellä 6 ottelua. Näistä Pallo-Iirot pelaa kotikentällään 4 kappaletta. Seuraavat kaksi peliä pelataan Alsecco stadionilla: ensin Wilpas ja viikon päästä sunnuntaina TPK. Vieraissa Pallo-Iirot kohtaa vielä TuWe:n ja FC Bodan.

Ero sarjakakkoseen ja -kolmoseen FC Ålandiin on 6 pistettä. Iiroilla on vielä jäljellä keskinäinen ottelu MaPS:ia vastaan syyskuun lopulla Alsecco stadionilla. Kaikki on siis nousutaistelun kannalta vielä auki ja jokainen jäljellä oleva ottelu on todella tärkeä.

Pihlainen ja Veijanen varmasti sivussa

Iirot lähtee sunnuntain otteluun kohtuullisen hyvässä terveystilanteessa. Varmasti riveissä on poissa topparit Aleksi Pihlainen ja Valtteri Veijanen. Juuso Aallon ja Mikael Lahtivuoren pelikuntoa katsotaan päivä kerrallaan.

Ottelutapahtumassa on luvassa todellinen herkkupala: Top Chef Teemu Laurell ja prokokki Juho Jokela tulevat paikan päälle tarjoilemaan vietnamilaisia täytettyjä patonkeja.

Tervetuloa nauttimaan ja jännittämään!