Tällainen on Pitsiyönspesiaali 2018!

20.7.2018

Pitsiyönspesiaali

Perinteinen Pitsiyönspesiaali pelataan Pitsiviikon perjantaina 27.7. klo 1830 alkaen. Ensimmäisen kerran tapahtuma järjestettiin vuonna 1997. Tapahtuma on aina kerännyt Äijänsuon lehtereille ison määrän jalkapallon ystäviä ja kannattajia. Tänä vuonna vastaan asettuu paikallisvastustaja Toejoen Veikot naapurikaupungista.

Pitsiviikolla raumalaiset ovat sankoin joukoin liikkeellä. Viikko huipentuu pitsiyöhön, joka on aina pitsiviikon perjantaina. Pallo-Iirot on jo pitkään pelannut yhden kotiottelunsa samana päivänä. Takavuosien pelit ovat tarjonneet hienoja muistoja. Viime vuonna Alsecco stadionille saapui MaPS, jonka Pallo-Iirot voitti 2-1 lukemin toppari Eetu Setäsen upealla kaukolaukauksella.

Silloin sateissa kelissä ottelua seurasi vajaa 600 katsojaa.

Edelliskaudella taas nousukamppailun kannalta tärkeässä ottelussa Tampere United kohdattiin 724-päisen yleisön edessä ja silloin TamU-kannattajien iloksi vihreäpaidat nappasivat 0-2 voiton.

Myös Toejoelta on tulossa kannattajabussi paikalle, joten hyvää tunnelmaa sopii odottaa myös tulevana perjantaina.

Ottelutapahtumassa possua, musiikkia ja pienpanimotuotteita

Kuluvalla kaudella Pallo-Iirot on satsannut ottelutapahtumiinsa ja yleiskeskiarvo onkin noussut yli 400:n. Kruununa toistaiseksi viime ottelu Alsecco stadionilla FC Bodaa vastaan, joka keräsi miltei 800 henkeä katsomaan raumalaisten näytöstä.

Erityisesti olemme pyrkineet panostamaan lapsiperheiden viihtyvyyteen sekä ruoka- ja juomapuolen valikoiman kasvattamiseen paikallisten yrittäjien kanssa tehtävän yhteistyön avulla. Ottelutapahtumassa ovat olleet Filippo pizzauuninsa kanssa, ravintola Sydvest ja gourmethodarit sekä muun muassa Raum Rome Paris - yrittäjä Iiro Koski sekä parturi-kampaamo Cassiopeia.

Perheille on tarjolla valvottua lapsiparkkia, jäätelöauto ja puoliajalla juniorijoukkueiden näytösotteluita.

Ruoka- ja juomavalikoimassa edellämainittujen lisäksi on anniskelualuetta laajennettu istumakatsomon puolelle.Voit siis nauttia ottelun aikana virvokkeita stadionin istumapaikoilla, sille varatulla alueella.

Kulku laajennetulle anniskelualueelle tapahtuu terassin puoleisesta sisääntulosta, jota myös valvotaan. Alue on K-18.

Pitsiyönspesiaalin ohjelma

Ottelu Pallo-Iirot - ToVe alkaa klo 18.30, mutta terassilla alkavat pregamet jo klo 16.30 alkaen. Paikalla FC Boda - ottelussa positiivista palautetta kerännyt DJ Eero Sipsi Itäpuisto Kings -ryhmittymästä sekä pienpanimo tuotteita myyvä Beerhunters.

Terassin auetessa klo 16.30 kannattajia ravitsee myös seuran hodarikärry.

Klo 17.30 alkaen Pallo-Iirot myy jalkapalloväelle paikan päällä Kivikylän leikattua possua. Annokseen kuuluu myös salaatti sekä leipä. Annoksen hinta on 8 euroa. Huom! annoksia on rajoitetusti ja possua myydään niin kauan kuin sitä riittää.

Lisäksi ottelutapahtumassa myydään tuoreita herneitä.

Jäätelöauto, seuran kioskit ja lapsiparkki palvelevat myös totutusti. Terassilta ostettavissa myös lonkeroa ja siideriä.

Puoliajalla seuran F-tytöt pelaavat näytösottelun.

Aikataulu

Klo 16.30 alkaen

Portit ja terassi auki

DJ Eero Sipsi

Beerhunters

Hodarikärry

Klo 17.30 alkaen

Kivikylän paikan päällä leikattua possua, salaattia ja leipää

Klo 18.15 alkaen

Lapsiparkki

Kioskit

Jäätelöauto

Herneet

Klo 18.30

Ottelu alkaa

Puoliajalla näytösottelu, seuran F-tytöt

Tervetuloa nauttimaan ja viihtymään hyvän jalkapallon parissa!