Pallo-Iirojen C15 ja D13 -pojat ELL:aan!

27.6.2018

D13-pojat viime syksynä
C15-pojat viime syksynä

2003 ja 2005 syntyneiden poikien joukkueet pelaavat ensi syksynä Etelä-Länsi -liigan jatkosarjaa.

Pallo-Iirojen C15-poikien yhteisjoukkue sijoittui Alueliigan sarjataulukossa ensimmäiseksi ja varmisti nousunsa Etelä-Länsi -liigaan. ELL:n jatkosarjassa on Pallo-Iirojen lisäksi yhdeksän muuta joukkuetta, joista yksi on Länsi-Suomen piirin Alueliigassa toiseksi sijoittunut TPV:n yhteisjoukkue.

- Nousu ELL:aan takaa meille yhdeksän kovatasoista matsia. Ne ovat C15 pelaajillemme hyviä ja kehittäviä pelejä ajatellen sitä, että nämä pelaajat ovat ensi vuonna B-junioreissa. Tämä nousu oli siis pelaajakehityksellemme todella tärkeä askel, joukkueen valmentaja Joel Grasso huomauttaa.

ELL:aan nousu oli C15 joukkueen tavoitteena ja sitä varten tehtiin yhdessä töitä useita vuosia.

- D12 vaiheessa käväisimme pelaamassa jopa yhden syyskauden piirisarjassa, joten tämän joukkueen yhteinen kasvutarina on ollut huikea. Olen kehittynyt tässä ajassa valmentajana myös itse erittäin paljon, joten voin olla tyytyväinen, että tulokset ovat seuranneet paremman arjen mukana, toteaa yli seitsemän vuotta 2003 syntyneitä valmentanut Grasso.

Grasso kehuu kaikkien olevan tavoitteellisia pelaajia, jotka ovat hienosti ottaneet vastuuta joukkueen ja itsensä kehittämisestä viime vuosina. ELL:aan pääsy on seuraava askel tähän.

- Tavoitteemme on saada kovia pelejä, jotka auttavat pelaajakehityksessämme eteenpäin. Ei voi liikaa korostaa, etteikö tämä sarja palvelisi pelaajiamme ensi vuotta ajatellen. Pyrimme pelaamaan omilla vahvuuksillamme rohkeasti ja uskomme vahvasti, että se tuottaa myös tulosta.

”Kyllä sen näki, että sitä he halusivat.”

Pallo-Iirojen C15-poikien lisäksi, myös D13-pojat nousevat Etelä-Länsi -liigaan. Joukkue sijoittui Alueliigassa toiseksi, kaikki ottelunsa voittaneen Ilveksen 05 -joukkueen perässä.

Nousun myötä D13-poikien peli kokee merkittäviä muutoksia. Alueliigaa pelattiin muodossa 8 vastaan 8, kun taas ELL:ssa mennään 11 vs 11. Samalla siirrytään isolle kentälle ja isoihin maaleihin.

- Pari turnausta olemme ainakin pelanneet 11 vs 11 eli ei se ihan puskista tule. Hiukan eri juttu kuitenkin, joukkueen valmentaja Pasi Rantanen huomauttaa.

D13-pojat varmistivat nousun maanantaina Äijänsuolla pelatussa ottelussa. Ratkaisevassa pelissä Pallo-Iirot jätti FC Interin sinimustat Alueliigan kolmanneksi voittamalla ottelun 3-0.

- Sanoin pojille ennen peliä, että ei tämä meille valmentajille ole niin iso juttu. Tämä on kiinni siitä, haluatteko te lähteä pidemmille pelimatkoille ja pelata parempia joukkueita vastaan. Kyllä sen näki, että sitä he halusivat. Välillä alkulämmössä joutuu puuttumaan kaiken näköiseen epäolennaiseen, mutta nyt touhu oli niin keskittynyttä ennen peliä. Oli jopa pelottavan hiljaista, Rantanen naurahtaa.

Vaikka peli kokee nousun myötä suuria muutoksia, syksyllä kohdataan paljon ennestään tuttuja joukkueita.

- Olemme pelanneet lähes kaikkia ELL:n jatkosarjassa olevia joukkueita vastaan aiemmin, eikä mikään niistä ole todellakaan mahdoton voittaa. Pyritään pelaamaan uskottavasti ja hyviä pelejä. Seitsemännestä sijasta tässä lähdetään käytännössä taistelemaan.

Seitsemäs sija meinaa jatkosarjan parasta sijaa, sillä ELL:ssa on erikseen mitalisarja, jossa pelaavat kuusi parasta joukkuetta.

- Pääsy varmistui, eikä tarvitse jossitella mitään. Olen äärettömän ylpeä ja iloinen poikien puolesta, Rantanen päättää.

Etelä-Länsi -liigaa pelaa syksyllä kolme Pallo-Iirojen joukkuetta, kun nyt nousun varmistaneiden lisäksi C-tytöt pelasivat ELL:ssa jo keväällä.