Haussa hyvät asetelmat syyskierrokselle

19.6.2018

Pallo-Iirot - FC Boda
Ottelutapahtuma

Pallo-Iirot nappasi tärkeät voitot TuWe:sta ja viime kierroksella vieraskentältä yhdestä pahimmasta kilpakumppanista MaPS:sta. Voitoilla Pallo-Iirot kavensi eron sarjakärki Wilppaaseen kahteen pisteeseen. Kevätkierroksella Iirot kohtaa FC Bodan lisäksi vieraskentällä sarjanousija Wolvesin. Tavoitteena on lähteä mahdollisimman hyvistä asetelmista syyskierrokselle.

Pallo-Iirot aloitti sarjan viidellä voitolla, jonka jälkeen seurasi osittain loukkaantumissuman vuoksi vaikea vaihe. Iirot hävisi kaksi ottelua ja pelasi kaksi kertaa tasan. Ryhtiliike tehtiin viimeistään viime kierroksella Maskussa kun raumalaiset rynnivät väkevän toisen puoliajan johdosta 2-4 (2-2) voittoon.

Takuumiehinä voitossa olivat loistavan pelin pelannut keskikenttäpelaaja Nico Rinne, kaksi maalia tehnyt kapteeni Eetu Kaipio sekä pitkään sivussa ollut Emenike, joka teki maalin ja alusti toisen ottelussa. Huomattavaa myös, että Pallo-Iirojen koko puolustuslinja oli ottelussa uusiutunut alkukauden avauskokoonpanosta.

Länsi-Suomen piirin Kolmosessa on pelattu paljon ristiin. Seitsemän ensimmäistä joukkuetta on seitsemän pisteen sisällä ja kärkinelikkö kolmen pisteen sisällä toisistaan. Sarja on erittäin tasainen ja tämän vuoksi olisi tärkeää lähteä syyskierrokselle voitot takataskussa.

Vastustaja FC Boda on sarjassa kymmenentenä, mutta joukkueella on mahdollisuudet vielä jopa kärkitaistoon mukaan. Joukkue on tunnetusti vahva idyllisellä kotikentällään, mutta vieraissa Boda ei ole onnistunut vielä voittamaan. Huomattavaa kuitenkin FC Bodan vire: viime kierroksella joukkue voitti sarjakärki Wilppaan 3-0. Sitä ennen Björkbodan ylpeys tasasi pisteet PIF:n vieraana ja voitti kotikentällään Peimari UTD:n.

Kyseessä on siis sarjataulukkoa katsomalla huomattavasti parempi joukkue. Pallo-Iirot taas ei ole kotikentällään vielä hävinnyt ja ainoa tahra on tasapeli PIF:n kanssa. Iirot joutuu kuitenkin täyden työn tekemään mikäli haluaa kotitaikansa pitää.

Toppari Eetu Setänen palaa kokoonpanoon kärsittyään kahden pelin pelikiellon. Sairastuvalta mahdollisia palaajia ovat Juuso Aalto, Mikael Lahtivuori ja Aleksi Toivonen, mutta heidän kuntoaan katsotaan pelipäivänä. Pallo-Iirot ei riskeeraa heidän kohdallaan paluun kanssa.

Ottelutapahtumassa paljon uutta

Pallo-Iirojen kunnianhimoinen tavoite on keskiviikkona saada rikottua 600:n katsojan raja. Sitä ei ole rikottu vuosiin muuten kuin Pitsiyön spesiaali - tapahtumassa. Pallo-Iirot onkin satsannut ottelutapahtumaan.

Ottelutapahtumassa keskiviikkona on Filippo paikalla paistamassa pizzoja, prokokki Juho Jokela tekemässä terassilla gourmethodareita, DJ Eero Sipsi soittamassa levyjä, pienpanimo Beerhunters paikalla terassilla, lapsiparkki, kioski, grilli,  jäätelöauto ja puoliajalla nappulaliigajoukkueita pelaamassa.

Terasilla alkaa tapahtumaan jo klo 17.30, joten tervetuloa silloin kuuntelemaan musiikkia, nauttimaan pienpanimotuotteista ja hodareista. Myös Filippo on uuninsa kanssa paikalla ottelutapahtumassa.

Kuvasta näet missä eri toimijat sijaitsevat ottelutapahtumassa. Laajennettu anniskelualue on käytössä myös Boda-ottelussa. Terassilla käy myös kortti maksuvälineenä.

Huomio! Kausikorttilaisen mukana pääsee kaveri ilmaiseksi!

Peli alkaa klo 18.30.

Luvassa liveseurantaa täältä.