Pallo-Iirot haluaa takaisin voittojen tielle

7.6.2018

Perjantaina Pallo-Iirot palaa kahden vieraspelin jälkeen kotikentälleen. Raumalaisia vastaan asettuu Turun Weikot, joka löytyy tällä hetkellä sijalta 12. Turkulaisille pisteet olisivat tärkeitä putoamiskamppailun kannalta ja Pallo-Iiroille taas elintärkeät pysyäkseen vielä kärjen mukana kamppailussa noususta.

Pallo-Iiroille kaikki näytti vielä hyvältä edellisen kotipelin jälkeen. Puhdas 3-0 voitto FC Ålandista ja suhteellisen terveenä pysynyt joukkue näytti löytävän kentällä yhteisen sävelen.  Tosin Emenike loukkaantui edeltävässä ÅIFK-ottelussa huhtikuun lopulla. Seuraava ottelu Sauvossa Peimari Unitedia vastaan toi raumalaisille lisää harmaita hiuksia kun pois kokoonpanosta tippuivat alkukauden paras Iirot-pelaaja Juuso Aalto ja maalinteossa harjoituskaudella sekä sarjassa kunnostautunut Mikael Lahtivuori.

Hyökkäyspään pelaajien lisäksi Aleksi Toivonen loukkasi A-juniorien pelissä ja viime kierroksella TPK-ottelussa tuli lisää huolia kun kovan taklauksen seurauksena Mikael Nurmi tippui pois eikä pelaa hetkeen. Samassa ottelussa suoran punaisen saanut toppari Eetu Setänen missaa myös kaksi seuravaa peliä.

Pallo-Iirot ei onnistunut Wilpasta eikä TPK:ta vastaan löytämään tapaa raapia pisteitä. Jälkimmäisessä ottelussa raumalaiset kaatuivat huonoon viimeistelyyn. Monesta avopaikasta huolimatta palloa ei saatu maaliin asti. Pallo-Iirot onkin tehnyt viimeisen pelitilanne maalinsa juuri FC Ålandia vastaan. Åland-pelin jälkeen kapteeni Eetu Kaipio on viimeistellyt kaksi maalia vapaapotkusta ja rangaistuspotkusta Peimaria ja PIF’ia vastaan.

Raumalaisten pitääkin löytää keinot perjantaina TuWe:a vastaan sillä apuja sairastuvalta ei ole vielä tulossa. Positiivista on kuitenkin, että Juuso Aalto, Emenike, Mikael Lahtivuori ja Aleksi Toivonen ovat jo osittain osallistuneet harjoituksiin. Perjantain peli tulee kuitenkin heille vielä liian nopeasti. Viikon päästä pelattavaan MaPS-otteluun saattaa jo osa pelimiehistä palata joukkueen mukaan.

Tulosseurantaa luvassa täältä.

- - -

Ottelutapahtumassa paikallisista yrityksistä esittäytyy parturi-kampaamo Cassiopeia, joka leikkaa hiuksia aitiossa pelin ajan 10 euron hintaan. Mahtava tilaisuus seurata peliä aitiosta ja hoitaa hiukset kuntoon.

Filippon pizzoja on myös ostettavissa. Filippo palaa liikuteltavan uunin kanssa peliin myöhempänä ajankohtana kauden aikana. Myös jäätelöauto on paikalla unohtamatta lapsiparkkia!

Uutena asiana anniskelualue laajenee terassilta istumakatsomon puolelle. Tervetuloa nauttimaan ja katsomaan samalla paikallista futista. Lue lisää täältä.

Tervetuloa!