"Ilme hyvä, tulos huono"

31.5.2018

Pallo-Iirojen laskusuhdanne sai jatkoa hyvästä yrityksestä huolimatta. Terävyys viimeisellä kolmanneksella oli jälleen Pallo-Iirojen perisyntinä ja kotijoukkue TPK onnistui yhdellä maalillaan jatkamaan Pallo-Iirojen ahdinkoa.

Pallo-Iirot lähti otteluun hieman uusitulla kokoonpanolla. Maalinsuulle palasi Henri Saarinen ja puolustuslinjaan vammat selättänyt Aleksi Pihlainen. Uutena miehenä ensimmäistä kertaa tällä kaudella avasi nuori laituri Topias Silvennoinen.

Ensimmäinen puoliaika oli tasaista, jossa kummallakin joukkueella oli omat paikkansa maalintekoon. Kotijoukkue pääsi lähemmäksi ylärimaan kohdistuneella vedolla. Pallo-Iiroilta niin Joonas Manzon kuin Roope Virtasen yritykset menivät vain vähän ohi maalin. Pallo-Iiroille pelitilannemaalien tekeminen on ollut hankalaa viime otteluissa ja viimeksi sellainen syntyi kotivoitossa FC Ålandia vastaan.

Ensimmäinen puoliaika päättyi maalittomaan tilanteeseen.

- Se tasonnosto, joka nähtiin nöyryydessä, halussa tehdä töitä ja tiiviydessä oli hyvää. Loimme paikkoja ensimmäisellä puoliajalla, mutta emme saaneet vaan palloa sisään, päävalmentaja Akusti Salonen manasi pelin jälkeen.

Tehottomuus jälleen Pallo-Iirojen kiusana

Heti toisen puoliajan alkuun Pallo-Iirot oli lähellä maalintekoa kun kulmasta pallo löysi tiensä TPK-maalin tolppaan ja maalivahti Stefan Wahlstenin onneksi maali varjeltui.

Pallo-Iirot painoi peliä toisen puoliajan alkupuoliskolla saaden muun muassa vapaapotkun hyvältä paikalta. Myös Topias Silvennoinen oli lähellä maalintekoa maalin takakulmalta. Kymmenen minuuttia myöhemmin Roope Virtaselle pelattiin avopaikka, josta palloa ei vieläkään saatu maaliin asti.

Hukatut paikat kostautuivat Pallo-Iiroille lopulta. Ensin harmaita hiuksia aiheutti Mikael Nurmen loukkaantuminen. Laitapuolustajan korvasi kentällä Juho Nurmi. Hetkeä myöhemmin kotijoukkue siirtyi 1-0 johtoon kun 70 minuutilla vaihdosta sisään tullut Brian Gaucho onnistui maalinteossa.

Pallo-Iirot ei onnistunut ottelussa maaleja tekemään kaatuen tehottomuuteensa. Ja näin TPK pääsi lisäämään raumalaisten ahdinkoa. Ottelun lopussa toppari Eetu Setänen otti vielä punaisella kortilla ulosajon ja missaa näin myös seuraavan ottelun. Yhden miehen ylivoimalla kotijoukkue oli lähempänä maalintekoa kuin loppukiriään viritelly Pallo-Iirot. Viimeisestä neljästä ottelusta Pallo-Iirot on kerännyt vain kaksi pistettä. Seuraava tilaisuus onneksi tulee jo ensi viikolla.

- Toisen puoliajan alussa kolistelimme tolppaa ja oli läpiajo, josta vedimme tyhjästä maalista ohi. Sen jälkeen vastustaja teki maalin kuten usein käy ja jäimme jotenkin telineisiin maalin jälkeen, Salonen pohti.

- TPK pääsi 1-0 johtoon ja pitivät sen loppuun asti. Emme saaneet enää käännettyä peliä. Ilme oli hyvä, mutta tulos on huono. Meiltä puuttui taas se viimeinen rutistus, joka tarvitaan maalien tekemiseen.

Ottelun tilastot.

Pallo-Iirot palaa kotikentälle ensi viikon perjantaina. Silloin vastaan asettuu Turun Weikot. Ottelu alkaa Alsecco stadionilla klo 18.30. Ottelutapahtumasta lisää myöhemmin.