Simo Heino mukaan Pallo-Iirojen kilpailujaostoon

20.5.2018

Simo Heino

Erilaisista luottamustoimista tunnettu raumalainen ja nykyisin Turussa Paasikivi-Opiston toiminnanjohtajana työskentelevä Simo Heino liittyy Pallo-Iirojen kilpailujaostoon. Jaoston ensisijainen tehtävä on vastata kilpailutoiminnasta ja toteuttaa edustusjoukkueen strategiaa. Heino tuo vahvaa myyntiosaamista jaostoon.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen tuoreen kilpailustrategiaan 2018-2021 on kirjattu, että seura haluaa nousta Kakkoseen ja luoda sinne vahvan organisaation. Sitä kautta myös menestyä ja vakiinnuttaa paikka Kakkosen ylemmässä kolmanneksessa.

Tavoite vaatii junioriputkesta tulevan rungon lisäksi resursseja. Kilpailujaoston tehtävänä edustusjoukkueen osalta on koota tausta- ja valmennusryhmä sekä rakentaa joukkue yhteistyössä valmentajan kanssa, mutta myös kasvattaa resursseja talouspuolella. Lisäksi kilpailujaosto yrittää auttaa pelaajia työpaikan ja opiskelupaikkojen etsimisessä.

Pallo-Iirot sai kilpailuorganisaatioonsa rutkasti myyntiosaamista sillä Simo Heino päättyi tarttua haasteeseen.

- Useamman vuoden olen erilaisissa pöydissä ja porukoissa esittänyt erilaisia ehdotuksia Iirojen toimintaan. Pitäisi saada enemmän irti ja pelata edustusjoukkueen osalta korkeammalla. Jalkapallo on Suomen toiseksi kiinnostavin urheilulaji, mutta ei välttämättä ole sitä Raumalla.

- Tällä hetkellä Pallo-Iirojen toiminnassa on kuitenkin moni asia kehittynyt huomattavasti, mutta vieläkin hiottavaa ja muutettavaa riittää. Kai mä löysin täältä itseni, koska kaikki toiminta vaatii tekijänsä. Puhetta riittää, mutta jonkun pitää myös tehdä asioita, Heino lisää.

Simo Heino on aikaisemminkin ollut mukana Pallo-Iirojen varainhankinnassa.

- Pallo-Iirojen toiminnasta on kosketuspintaa kevyesti sieltä ja täältä. Omasta nappulaliigaurasta ei tainnut jäädä muuta kuin Arsenalin symppaaminen ja vasemman puolustajan pohjat rockfutiksen SM-kisoihin. Toki omat lapset mukana Nappulaliigassa tällä hetkellä. Aiemman työni kautta tuli myös nimenomaan business-puoleen tutustuttua myös, SImo kertoo.

Kilpailupäällikkö Juho Suoramaa on tyytyväinen sillä Heinolla on täsmäosaamista, jota jaostossa tarvitaan.

- Olemme aloittaneet jo rakentamaan yhteistyökumppaneista verkostoa ja pohjaa tuleville vuosille. Simo tuo tähän erityisosaamista sillä hän on erittäin verkostoitunut ja intohimoinen myyjä samalla. Lisäksi entisenä poliitikkona hänen tietämyksestään on hyötyä kaikessa toiminnnan kehittämisessä, oli sitten kyse olosuhteista tai varainhankinnasta. Upeaa, että saatiin mies mukaan.

- Osaamista minulla on antaa kilpailupuolelle varmaan myynti ja sen eri vaiheet. Tuotteistaminen, palveluiden ja tuotteiden paketointi on tuttua. Kokemusta on karttunut urheilusponsoroinnista enemmän yksilölajin, eli painin puolelta, mutta kuitenkin seuratyöstä on kysymys, Simo Heino päättää.

Tervetuloa mukaan, Simo!