Iiro-Vaareilta 4 000 euron lahjoitus Pallo-Iiroille

2.5.2018

Iiro-Vaarit ry:n puheenjohtaja Arto Uusitorppa ojensi lahjoituksen Kaija Savuselle.

Pallo-Iirot ry:n puheenjohtaja Jarmo Savikurki ja sihteeri Kaija Savunen vastaanottivat lahjoituksen viime viikolla.

Iiro-Vaarit lahjoittivat 30-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Pallo-Iiroille 4 000 euron avustuksen. Iiro-Vaarit tukevat Pallo-Iiroja vuosittain, mutta tänä vuonna summa oli tavallista suurempi.

- Olemme yleensä pyrkineet lahjoittamaan joka vuosi Iiroille noin 2 000 euroa. Iiro-Vaarien juhlavuoden kunniaksi halusimme kuitenkin tuplata tämän avustussumman, avaa yhdistyksen puheenjohtaja Arto Uusitorppa.

Suurin osa summasta on tarkoitettu junioreille. Sillä esimerkiksi ostetaan uusia palloja ja osa rahasta käytetään B-junioreiden stipendeihin. Pallo-Iirojen edustusjoukkue saa lahjoituksesta oman osansa kotipeleissä järjestettävän Iiro-Vaarien pallokisan kautta.

Iiro-Vaarit jakavat jokaisessa edustusjoukkueen kotiottelussa pallopisteitä. Kauden lopuksi eniten pisteitä kerännyt pelaaja palkitaan. Viime kaudella Pallokisan vei nimiinsä kapteeni Eetu Kaipio.

Iiro-Vaarit ry on vuonna 1988 perustettu yhdistys, johon kuuluu vajaat sata jäsentä. Iiro-Vaarit toimivat Pallo-Iirot ry:n ja Iirot ry:n tukiyhdistyksenä. Yhdistys tukee seuroja rahallisesti sekä vaalii Iirojen perinteitä.