Ensimmäistä voittoaan hakeva FC Inter2 perjantain huumaan Alseccolle

19.4.2018

Pallo-Iirot - FC Inter 2

Pallo-Iirot ja FC Inter2 lähtevät otteluun täysin erilaisista asetelmista. Raumalaisilla on täydet 6 pistettä kerättynä kun taas FC Inter2 ei ole onnistunut vielä pistetiliään avaamaan. Ryhmä on silti yllätysvalmis ja joukkue on pelannut lukemia paremmin.

FC Inter2 aloitti kautensa PIF:n vieraana ja hävisi niukasti 2-1 lukemin. Viime kierroksella kotikentällään turkulaiset hakivat voittoa sarjanousija Wilppaasta, mutta hyvistäkään maalipaikoista pallo ei löytänyt maaliin ja vierailijat taas olivat tehokkaalla päällä. Raumalta FC Inter2 hakee nälkäisesti pisteitä.

Joukkueen haasteena on ollut tehokkuus maalipaikoissa. FC Inter2:ssa huomattavaa on myös laaja rinki, joten joukkueen iskukyky saattaa vaihdella otteluittain riippuen minkälaisia vahvistuksia nippu saa muun muassa seuran A-junioreista. FC Inter 2 käytettävissä on yli kaksi joukkueellista pelaajia.

Joukkueet kohtasivat harjoituskaudella ja silloin Pallo-Iirot oli ottelun alusta loppuun kuskin paikalla voittaen 4-0. Joonas Manzo iski kahdesti, Emenike ja Mikael Lahtivuori kertaalleen.

Pallo-Iirojen kaksi ensimmäistä ottelua on päättynyt voittoihin, mutta missään nimessä mitään ei ole tullut ilmaiseksi. SoVo pani Iirot kauden avausottelussa ahtaalle ja viime kierroksella voitto ToVe:sta varmistui ottelun viimeisellä mahdollisella hetkellä kun Jussi Aalto upotti pallon rangaistuspotkusta maaliin. Pallo-Iirot oli ottelussa hallitsevampi, mutta ottelu oli hyvä osoitus siitä, että sarjassa jokaisessa ottelussa asenne pitää olla tapissa mikäli pisteitä halutaan saada.

Juho Nurmi tuntee vastustajan

Pallo-Iiroihin FC Interin ringistä siirtynyt toppari Juho Nurmi tuntee hyvin vastustajan ja siellä on miehelle monta tuttua pelimiestä. Pallollisen topparin kuntoutus hieman venähti alkuperäisestä suunnitelmasta, mutta pelilupa on annettu ja joukkueharjoituksiin Nurmi on jo osallistunut täysillä.

- FC Interin junioreissa olen pelannut monessa eri joukkueessa, joten vastapuolella on monta minulle tuttua kaveria. Joidenkin kanssa olen pelannut melkein kokoajan samassa joukkueessa aina D-junnuista asti, Nurmi kertaa.

- Joukkue on todennäköisesti aika A- ja B-juniori painoitteinen, mutta varmasti vastassa on tasokas nippu.

Kahden ottelun perusteella FC Inter2:n edesottamuksista on vaikea tehdä syvempää analyysiä. Joukkuetta kuitenkin povattiin sarjan ylempään kolmannekseen.

- Vaikea sanoa kahden matsin jälkeen mitään konkreettista vastustajasta. Joukkue on uudistunut viime kaudesta paljon sekin voi olla syy miksi peli ei ole vielä kulkenut.Varmasti tulevat nälkäisinä Raumalle pelaamaan ja haluavat avata oman pistetilinsä.

- Akilleksen kuntouttaminen on ollut pitkä prosessi, mutta vaikeinta oli saada jalkaan tarvittavat voimat kävelyyn sekä juoksemiseen. Onneksi ne ovat nyt takanapäin. Vielä 100%:een pelikuntoon on matkaa, mutta jos prosentteina voisi kuvailla tämän hetkistä pelikuntoa, niin se olisi about 80%, Juho päättää.

- - -

Pallo-Iiroilta sivussa ottelusta on varmasti Konsta Siivonen ja Matias Ussa. Aake Rapalan pelaaminen on myös epävarmaa. ToVe-ottelussa pienen vamman saaneen Eetu Kaipion pelikunto ratkeaa pelipäivänä.

Ottelutapahtumassa on mukana taas Osteria Da Filippo ja aidot italialaiset pizzat, lapsiparkki, kioski- ja terassipalvelut sekä puoliajalla Pallo-Iirojen 2010 syntyneet pojat kohtaavat näytösottelussa edustusjoukkueen pelaajia.

Tervetuloa viihtymään!

Perjantaina luvassa on suppeampi tulosseuranta täältä.