Hankala ToVe vastassa paikallistaistossa

13.4.2018

Toejoen Veikot on ollut lähiaikoina Pallo-Iiroille hankala vastus. Vihreäpaidat kävivät harjoituskaudella hakemassa voiton Alsecco stadionilta ja viime kaudella molemmat joukkueet voittivat kertaalleen. Vahvistunut ja yhtenäinen ToVe on hankala vastus kenelle tahansa joukkueelle.

ToVe on onnistunut voittamaan Pallo-Iirot kahdessa viimeisessä kohtaamisessa, joten Iirot lähtee haastamaan joukkuetta revanssi mielessään. Kummallakin joukkueella oli tiukka avausottelu Länsi-Suomen piirin Kolmosessa sillä ToVe hävisi hieman yllättäen sarjanousija Wilppaalle 3-1 (0-0) lukemin. Toejoen Veikoilta tosin puuttui kokoonpanosta muutama avainpelaaja.

Pallo-Iirot kohtasi myös sarjanousijan kun Someron Voima saapui Alsecco stadionille kirjainmielisesti viime tinkaan. Joukkue ei kentällä kuitenkaan hätkähtänyt 361-päistä yleisöä eikä vastustajaa ja esitti varsin laadukasta jalkapalloa. Pallo-Iirot johti tauolla 2-0 lukemin Mikael Lahtivuoren ja Juuso Aallon maaleilla, mutta toisella puoliajalla SoVo tuli maalin päähän ja hallitsi peliä.

ToVe yllätti monet viime kaudella, vaikka tiedossa oli, että joukkue oli vahvistunut monella Kakkosessa PPT:n nimellä pelanneen joukkueen pelimiehellä. Kuluvalle kaudelle ToVe sai pidetty runkonsa kasassa ja sai Musan Salamasta muun muassa puolustaja Joonas Salon ja hyökkääjä Niko Vainionpään. Viimeiseltä on odotettavissa maaleja tulevalla kaudella.

Ottelu pelataan Porissa UKK:n tekonurmella. ToVe on erikoistunut etenkin kotikenttänsä nurmialustalla pelaamaan sopivalla taktiikalla. Pallo-Iiroille ToVe on ollut viime kaudella ja nyt harjoituskaudella hankala vastus.

- ToVe on yhtenäinen joukkue, joka pystyy puolustamaan kurinalaisesti koko pelin. Viime kohtaamisten maalit ovat pääasiassa syntyneet vastahyökkäyksistä, joten oman pään tasapainon säilyttämisessä tulee olla lauantaina tarkkana, juuri PPT:ssa pelannut puolustaja Aleksi Pihlainen kertoo.

ToVe tulee olemaan myös Pallo-Iirojen vastus Pitsiyön spesiaalissa heinäkuun lopussa. Satakuntalaiset joukkueet ovat paikallisvastustajia, mutta näkyykö tämä asetelmissa kentällä ja sen ulkopuolella?

- Jännite joukkueiden välisessä harjoituspelissä oli ajottain räjähdysherkkä, joten sama tulee varmasti jatkumaan Porissa ja Pitsiyön spesiaalissa.

Pallo-Iirot aloitti viime kaudella sarjan tappiolla ja tasapeleillä, joten voitto ensimmäisestä ottelusta oli koko joukkueelle tärkeä.

- SoVo-pelistä jäi paljon parannettavaa, vaikka voitto tulikin. Joukkueen tekeminen harjoituksissa on ollut hyvällä mallilla ja olemme valmiit paikallistaistoon. Todella hienoa pukea päälle keltainen pelipaita, Aleksi Pihlainen päättää.

Sairastupa tyhjenemään päin

Pallo-Iiroilta on lauantaina varmasti sivussa toppari Juho Nurmi ja keskikenttäpelaaja Konsta Siivonen. Nico Rinteen ja Jussi Aallon pelaaminen on vielä epävarmaa, ja se ratkeaa pelipäivänä.

Ottelu alkaa klo 17 UKK tekonurmella, tervetuloa kannustamaan Iiroja! Voit myös seurata ottelun kulkua seuran livetililtä Twitteristä tai kotisivujen etusivulta löytyvästä Pallo-Iirot Live - virrasta.