Uudistunut Pallo-Iirot innokkaana kauden avaukseen

6.4.2018

Pallo-Iirot - SoVo

Pallo-Iirot saa vastaansa sarjanousija Someron Voiman, joka voitti ylivoimaisella esityksellä lohkonsa viime kaudella. Kotijoukkue Iirot taas sijoittui viime kaudella lohkossa kolmanneksi ja nyt uudistuneena hakee parempaa tulosta.

Pallo-Iirot lähtee kauteen kohtuullisen paljon uudistuneena. Viime kauden päävalmentaja Kimmo Hörkkö ilmoitti hyvissä ajoin kaudella, että aikoo keskittyä päätyöhönsä Pallo-Iiroissa sekä lisäopiskeluihin eikä näin ollen ole käytettävissä valmentajana.

Iirot kiinnitti kesällä päävalmentajakseen Akusti Salosen ÅIFK:sta. Salonen halusi jatkaa yhteistyötä valmentaja Sami Vahannon kanssa ja kun raumalaisylpeys sai vielä kiinnitettyä maalivahtivalmentaja Mika Hakasen, niin valmennus tulevalle kaudelle oli jo hyvissä ajoin selvä.

Huoltajana ja urheiluhierojana Pallo-Iiroissa jatkaa Juuso Kuupakko ja uutena taustatiimiin liittyi toinen joukkueenjohtaja Mikko Väänänen.

Joukkue muuttui myös talvikaudella rajusti. Viime kauden jälkeen pitkäaikainen kapteeni ja seuran kaikkien aikojen parhaimpia maalintekijöitä Juho Patola ilmoitti ettei aio tulevalla kaudella pelata edustusjoukkueessa jalkapalloa. Lisäksi Jouni Tukiainen lopetti Iiroissa ja keskikentältä Mikko Valtanen siirtyi KaaPo:on. Myöskin tehokas nigerialaispelaaja Stanley Ukwuoma ei kuulunut tulevan kauden joukkueeseen.

Talvikaudella Pallo-Iirot kiinnitti ÅIFK:sta siirtyneet maalivahti Henri Saarisen ja harjoituskaudella 8:ssa ottelussa 7 maalia tehneen Mikael Lahtivuoren. FC Interin A-junioreista ja muutaman ottelun Interin edustuksessa pelannut toppari Juho Nurmi siirtyi myös keltapaitoihin, mutta mies on kuntoutumassa eikä ole vielä pelannut harjoituskaudella. Joukkueharjoituksiin Nurmi on tullut mukaan pikkuhiljaa.

Pallo-Iirot sai kotiutettua myös kaksi paluumuuttajaa kun Musan Salamassa Kakkosessa kovalla tasolla pelannut keskikentän pelaaja Nico Rinne siirtyi takaisin Iiroihin ja sarjakauden kynnyksellä Ykkösessä EIF:ssa viimeiset kolme kautta pelannut laidassa ja kymppipaikalla viihtyvä Juuso Aalto päätti myös tarttua kasvattajaseuran kutsuun.

FC Kultsusta Raumalle siirtyi myös laitapuolustaja Jere Niiranen, joka pystyy vielä ikänsä puolesta pelaamaan myös A-junioreissa.

Hyökkäyspäätä ja Juho Patolan jättämää aukkoa raumalaisjoukkue sai paikattua MaPS:n monivuotisella tehopelaajalla Joonas Manzolla ja Veikkausliiga-kokemusta omaavalla Emenike Mbachulla. Emenike on pelannut kaksi viimeistä kautta FC Hakan riveissä Ykköstä.

Harjoituskaudella Pallo-Iirot pelasi vaihtelevasti, mutta harjoituskauden loppupuolella otteet paranivat selkeästi ja joukkue lähtee kauteen hyvällä itseluottamuksella. Raumalaisjoukkueen rivit olivat osissa harjoituskauden otteluissa ohuet kun vahvuutta verottivat niin armeija, loukkaantumiset ja sairastelut sekä samanaikaisesti pelattu A-junioreiden SM-karsinta.

Someron Voima on yllätysvalmis

Vastustaja SoVo on melkoisen eksoottinen vastustaja raumalaisyleisölle. Somerlaisjoukkue muistetaan takavuosilta kun Pallo-Iiroista siirtyi useampi pelaaja joukkueeseen. Muun muassa nykyinen valmentaja Sami Vahanto pelasi SoVo:ssa. Silloin Kakkosta.

Viime kaudella SoVo voitti ylivoimaisesti Nelosen lohkonsa voittaen 18:sta ottelusta 16. Toinen sarjanousija FC Inter2 jäi somerolaisista peräti 9 pistettä. SoVo:n joukkueessa on Kakkosessa pelanneita pelimiehiä ja joukkueen voisikin laskea jonkinlaiseksi mustaksi hevoseksi sarjassa. Kotisivuillaan SoVo ilmoittaa tavoitteekseen sijoittua keskiviivan yläpuolella sarjassa.

Viime kaudella SoVo:sta erottautui muutamia pelaajia, mutta erityisesti 17:sta ottelussa 22 maalia tehnyt Tuomas Hakala ja 21 ottelussa peräti 31 maalia tehnyt nigerialainen George Digha John ovat pelaajia, joihin raumalaisyleisön kannattaa kiinnittää huomiota.

Mediatiimin Sanna Peräntien videotentissä kysymyksiin vastailee harjoituskauden paras maalintekijämme Mikael Lahtivuori. Katso video sosiaalisen median kanavistamme myöhemmin tänään!

Pallo-Iirot kohtuullisen hyvästä tilanteesta otteluun

Raumalaisjoukkue lähtee sarjakauden avaukseen kohtuullisen hyvistä lähtökohdista. Joukkueella on takana hyviä treeniviikkoja ja viimeiset harjoitusottelut ruotsalaista FC Gute:a, FC Inter2:sta ja KaaPo:a vastaan nostivat joukkueen itseluottamusta.

Ottelusta varmasti sivussa ovat toppari Juho Nurmi, keskikenttäpelaaja Konsta Siivonen ja hyökkääjä Martti Ojala. Maalivahti Matias Ussa sai myös vamman kuluneella viikolla harjoituksissa.

Nico Rinteen pelaaminen on epävarmaa ja se ratkeaa pelipäivänä. Muuten Pallo-Iirot lähtee täydellä kokoonpanolla otteluun. Tuoreet vahvistukset Juuso Aalto ja Emenike Mbachu ovat myös pelikelpoisia ja pelikuntoisia.

Pallo-Iirot myös uudistaa ottelutapahtumaansa, tule maistamaan Osteria Filippon maukkaita pizzoja sekä kuulustelemaan mitä Raum Rome Paris - yrittäjä Iiro Koskelle kuuluu. Kokeilemme myös lapsiparkkia, jossa ohjattua toimintaa -> lue lisää täältä.

Ottelu alkaa klo 15 Alsecco stadionilla, tervetuloa! Liput 5/3€. Pelin jälkeen ei kannata lähteä kotiin, sillä ottelun jälkeen pelataan Pallo-Iirojen C-tyttöjen Etelä-Länsi liigan ottelu HJK:ta vastaan.

Jos et pääse paikalle, niin tarjoamme liveseurantaa seuran livekanavalta Twitteristä täältä.